Gå til innhold
Arkivverket

Nettsted med bilder av kirker


Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Hei! Her fortsetter jeg å legge ut meldinger om nye bilder av kirker. Lenke til nettstedet ligger i emnetittelen.

 

Det er ny fotograf, Erik Ekren, som har bidratt med et nydelig vinterbilde av Olberg kirke, Krødsherad, Buskerud. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kari, jeg fikk ikke åpnet lenka di, kanskje jeg gjør noe galt?

Tenkte jeg skulle kjøre ut en oppdatert liste, kanskje er det noen huller jeg lettvint kan fylle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av Sverre Stølens nydelig bilder er lagt ut:

 

Sør-Trøndelag: Flå kirke, Oppland: Fluberg kirke, Møre og Romsdal: Geiranger kirke, Hjørundfjord kirke og Telemark: Heddal stavkirke. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Takk til Hagbart Arne Severinsen for fine bilder av Burfjord kirke, Kvænangen i Troms.

 

Så en trist melding om at Østre Porsgrunn kirke er brent ned. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.7589044

 

Bli med på dugnaden med å fotografere alle våre gamle og nye kirker. Flere kirker har brent etter at vi startet. Mange skal ut å reise i påsken. Stopp og ta bilder av kirkene langs veien. Det hadde vært fint å ha bilder av våre slekters kirker. Send bilder med opplysning om kirkens navn, kommune og fylke til kirkefoto@gamil.com Gi bildefilen navn slik: kirkens navn, kommune, fylke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det portretter og epitafier i kirkene, så bør dette være første prioritet å få fotografert. Men er ikke kirkene åpne, så er det bra å få gode bilder fra utsiden også. Ellers skulle jo alle portretter og epitafium vært tatt ut av kirkene, og blitt oppbevart på trygg måte i murhus ell. l. Så på tekst tv i dag at en dame mente at staten burde ha ansvaret for kirkene igjen og ikke kommunene, det er jeg enig i. Slik det er nå, blir det mye forfall på alt.

 

V.h. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her er påskebildene.

 

Arne Langås: Røssvold, Mo og Korgen kirker i Nordland, samt Grong og Gløshaug kirker i Nord-Trøndelag.

 

Inger Eik: Bø gamle kirke, Telemark, Eg kirke, Vest-Agder og Vestfossen kirke, Buskerud.

 

Tore Johansen: Trøftskogen og Strandlykkja kapeller, Hedmark.

 

Takk for fine bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Et knippe nye fine bilder er lagt ut. Stor takk til:

 

Jon Erik Berg-Hansen: Skoppum arbeidskirke, Sentrumskirken, arbeidskirke, Horten kapell, Metodistkirken, Løvøy kapell og Nykirke kirke, Horten, Vestfold.

 

Ole Erik Telenor: Hof Finnskog, Ottestad, Romedal, Vallset, Åsnes Finnskog, Stange kirker og Hamar domkirke.

 

Arne Langås: Horg kirke, Sør Trøndelag

 

Per Håkon Christiansen: Brøttum kirke, Hedmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste for Troms er lagt ut. Informasjon om hvilke kirke som finnes er hentet fra Wikipedia. Er kjempeglad for meldinger om feil i listene og i det som er lagt ut: kirkefoto @ gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lister over kirkene i Vest-Agder, Vestfold og Østfold lagt ut. Nå brukte jeg hele søndagen og mandag morgen på dette arbeidet, så jeg håper virkelig at noen bruker disse listene og sender bilder til samlingen. Et er 112 personer som har bidratt med mange flotte bilder, men det gjenstår også veldig mye.

 

God fotojakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rettelser. Jeg får ikke lenger melding fra Digitalarkivet om at det har kommet innlegg i "debatten" så det er fint om rettelser blir sendt på e-post til meg: kirkefoto@gmail.com. Da kan jeg rette raskere.

 

Erling: Er du sikker på at det heter Eigersund kirke? Se "Den norsk kirkes webside" om Egersund menighetsråd: http://www.dalane.kirken.no/index2.cfm?avdelingsid=73861 Jeg vet at Egersund fikk nytt navn for noen år siden, men er usikker på om kirken også fikk nytt navn.

 

Arnfinn: Takk. Det er rettet.

 

Takk til Jon Erik Berg-Hansen for fine bilder av Tønsberg bryggekapell, Vestfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Takk til Inger Eik for fine bilder av kirker i Telemark: Nissedal, Brunkeberg, Flatdal, Åmotsdal, Hjartdal, Sauland, Tørdal samt Heddal stavkirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det er lenge siden jeg har lagt ut meldinger om nye kirkerbilder på bloggen. Den er likevel javnlig blitt oppdatert med nye bilder.

 

Nå vil jeg takke Jon Erik Berg-Hansen for mange fine bilder fra Vestfold og Arne Remvik for fine bilder fra Møre og Romsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.