Gå til innhold
Arkivverket
Leif Heimlund

Frederik Jørgensen Langelands kone

Recommended Posts

Leif Heimlund

Heisann :)

Kan noen der ute fortelle meg om Frederik Jørgensen Langelands (ca 1670-1714) sin kone Anne Dorethea Gram, Frederik er Korporal og trommeslager og bosatt på Land i Oppland. De giftet seg sannsynligvis før 1696. all info er av interesse, på forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bente Aaris

Her fra Slekten Langeland i Gran (på Hadeland)av Ole Arild Vesthagen fremkommer det i en avskrift fra Tingboken:

31.10.1701 ble det videreført en sak på tinget i Land som var utsatt fra 30.6.1701 der løytnant Peder Gram hadde innstevnet sine brødre Knud og Lars Gram og deres svogre Niels Pedersen Stensrud og Fredrich Jørgensen Langeland. De ble nå enige om å avstå sitt gods i garden Bottem i Lesja til den eldste broren Peder Gram.

Så mon ikke Anne Dorothea var en søster til de her omtalte Gram brødrene:

Slekten Langeland i Gran

De skulle være barn av Kapellanen i Lands prestegjeld Mads Gram iflg. Ovenstads militærbiografier.

Nå, så kom jeg for sent :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Heimlund

er nok ingen andre alternativer som trer fram for meg eller når jeg leser igjennom Slekten Langeland, tusen takk for all hjelp:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.