Gå til innhold
Arkivverket

Når åpnes det for de som ikke kan norsk?


Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Jeg bare konstanter att så er det. Jeg samarbeider med en del på andre siden av dammen, og de undrer om de ikke lenger er velkomne :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian - Digitalarkivet

Oversetting til engelsk er stadig under arbeid. Du vil allerede kunne finne en god del informasjon og data som er oversatt til engelsk. Inne på de nye nettsidene til Arkivverket og Digitalarkivet er det en knapp øverst som heter English. Klikker du på den er du over i den engelske versjonen. Alle feltnavn i 1910-tellingen får engelske navn når du har klikket her oppe. Forumet har en valgfunksjon for språk nederst. Hjelpeinformasjon for Digitalarkivet, hvordan man registrerer seg i debattforumet, samt informasjon om folketellinger finnes også på engelsk.

 

Det er som sagt en pågående prosess, som vi selvsagt gjør vårt beste for å utbedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra att det kommer mer, men spørsmålet var, basert på undertittelen "Fra arkivverkets side er det ingen lenke". Jeg skulle kanskje ha vært så tydelig att jag skrev "Fra Arkivverkets Engelske side ---". Det er vel ikke ta så lang tid å få inn teksten på denne siden Min lenke. "Rules of Conduct" er på plass, men oversikten mangler. Det ser jo litt underlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt ingen lenke på den engelske siden til debattforumene. Man kan velge Engelsk (og bokmål) når man har kommet til forumet, men det er ingen informasjon fra Arkivverkets første side hvor man finner fram, bare hvordan man skall opptre når man er der :rolleyes: .

 

Jeg forstår det er mye som skall oversettes, men legg i det minste ut en lenke, så kan man fylle på forklaringer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian - Digitalarkivet

På den engelske forsiden til Digitalarkivet er det for øyeblikket fire direktelenker til forumet (Debate - midtre kolonne): http://www.arkivverket.no/eng/content/view/full/629

Jeg ser at Debate forum på den nest øverste fanen ikke fører til stort annet enn Rules of conduct. Men det skal nok bli ordnet.

 

Hovedsiden til Arkivverket har ikke direkte lenker til forumet, hverken på engelsk eller norsk, men derimot lenke til Digitalarkivet i den øverste fanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.