Gå til innhold
Arkivverket

Visningsnamn


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

I det gamle brukarforum var det obligatorisk å oppgje fullt namn, medan eg her ser at det blir spurt etter "visningsnamn". Eg vil oppfordre alle som melder seg på om å oppgje fullt namn her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det gamle brukarforum var det obligatorisk å oppgje fullt namn, medan eg her ser at det blir spurt etter "visningsnamn". Eg vil oppfordre alle som melder seg på om å oppgje fullt namn her også.

[/quote

Hvordan i alle dager kommer jeg tilbake for å fylle inn fullt visningsnavn?

Mvh Hilde Rossing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager kommer jeg tilbake for å fylle inn fullt visningsnavn?

Mvh Hilde Rossing

 

Det lurer eg på også - eg har lyst å ha med adressa mi og, som i det gamle forum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klikker på eget navn oppe i høyre hjørne, og så på "min profil". Borte til høyre kommer da opp "Rediger min profil", og etter det velger du "innstillinger" (borte til venstre). Da kommer valget "endre visningsnavn" opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klikker på eget navn oppe i høyre hjørne, og så på "min profil". Borte til høyre kommer da opp "Rediger min profil", og etter det velger du "innstillinger" (borte til venstre). Da kommer valget "endre visningsnavn" opp.

jeg fant utav det, men dette var da utrolig uoversiktelig og tungvint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant utav det, men dette var da utrolig uoversiktelig og tungvint!

Enig med Hilde. Tungvint! En kan heller ikke bruke komma mellom etternavn og bosted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Hilde. Tungvint! En kan heller ikke bruke komma mellom etternavn og bosted.

 

Som du kanskje ser går det an å bruke bindestrek, så det har eg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kanskje ser går det an å bruke bindestrek, så det har eg gjort.

Takk for hjelpen Aase :rolleyes: , men tungvint var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer eg på også - eg har lyst å ha med adressa mi og, som i det gamle forum..

Adressa kommer jo fram om en har fylt ut location under profilen. Men jeg lurer mer på hvorfor jeg har har fått et ett-tall på "Rykte"? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adressa kommer jo fram om en har fylt ut location under profilen. Men jeg lurer mer på hvorfor jeg har har fått et ett-tall på "Rykte"? :blink:

 

Stadig nytt å lære, takk for tipset. Ett-talet betyr vel at du har eit fyrsteklasses rykte ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at fullt navn virker seriøst i et forum som dette. Innviklet? Ja, men vi finner nok utav det med litt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg synes også at fullt navn virker seriøst i et forum som dette. Innviklet? Ja, men vi finner nok utav det med litt bruk.

 

Enig erling, og det står helt klart under "Ordensregler for debattene" at alle må bruke sitt fulle navn som visningsnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig erling, og det står helt klart under "Ordensregler for debattene" at alle må bruke sitt fulle navn som visningsnavn.

 

Her kan vi jo i tillegg lage signaturlinje, så da får vi nok sett mye nyttig, mye artig, og mye unyttig!

- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan vi jo i tillegg lage signaturlinje, så da får vi nok sett mye nyttig, mye artig, og mye unyttig!

- Jarl -

 

Jeg synes også det er fint at vi kan legge inn signatur her. Den er nyttig for å legge inn lenker til egne slektsrelaterte og ikke-komersielle nettressurser, men bør vel helst ikke brukes til så mye annet. Her regner jeg med at det etterhvert vil komme retningslinjer på hva som er akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes enkelte ganger bare mitt navn som leser i forumet og ikke flere? Det er jo flere inne på siden. for jeg har sett at innlegg akkurat har blitt besvart? Jeg finner ikke noe sted å stille inn dette - er det noen som vet hvor? :unsure: Ellers er jeg helt enig i at en skal skrive under fullt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes enkelte ganger bare mitt navn som leser i forumet og ikke flere? Det er jo flere inne på siden. for jeg har sett at innlegg akkurat har blitt besvart? Jeg finner ikke noe sted å stille inn dette - er det noen som vet hvor? :unsure: Ellers er jeg helt enig i at en skal skrive under fullt navn.

 

Nå fant jeg det - det var ved innlogging, så klart.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig erling, og det står helt klart under "Ordensregler for debattene" at alle må bruke sitt fulle navn som visningsnavn.

 

Det er vel egentlig en konflikt mellom ordensreglene og registreringen, siden man får valget om å ha et visningsnavn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig en konflikt mellom ordensreglene og registreringen, siden man får valget om å ha et visningsnavn ?

 

Ja, jeg håper at administratorene vil gripe inn etter hvert. Men de har vel nok av andre ting å ordne opp i akkurat nå...

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.