Gå til innhold
Arkivverket

Avfotograferte slektshistoriske kilder


Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Takk Asbjørn. Flott at du har lagt ut disse rullene. Jeg har laget lenker under militære ruller. Jeg regner med at du har funnet dem i det som tidligere het Kommanderende general II.

 

Takk også til Tom Larsen som har sendt meg fotografier av to kollektbøker til Tukthuset for Christiania By og Norderhov/Hole.

 

Vi skal ha stand på DIS O/A's slektsforskerdag som holdes på Riksarkivet i samarbeid med RA og SIO. Det er Erlend som skal sitte der og svare på spørsmål og kanskje verve noen flere til å fotografere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg har ikke fotografert den. På Slektsforskerdagen i oktober ble det opplyst at fogderegnskapet skal skannes og legges ut av Riksarkivet. Jeg legger nok ut det jeg har fotografert selv, men kommer ikke til å fotografere noe mer av det. Vil heller satse på andre kilder som ikke er med i deres prioriteringer. Det er nok å velge i.

 

Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo litt på lur jeg også.

 

Etterlyste ekstraskattemanntall året 1772 for Vesterålen er lagt ut. Original på Riksarkivet.

Har også i forrige uke lagt ut kommunikantprotokoll for Flakstad for årene 1820-1824. Original er på statsarkivet i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo litt på lur jeg også.

 

Etterlyste ekstraskattemanntall året 1772 for Vesterålen er lagt ut. Original på Riksarkivet.

 

 

Takk skal du ha.

 

Ellers så kan man lese her om ekstraskatten.

 

Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens: 1697 Heggen og Frøland Fogderie, Rulle Ofver Det unge Mandskab

 

Den har jeg lagt ut og til og med skrevet av (ligger på digitalarkivet) for over to år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erlend! Ja, det hadde jeg glemt. Jeg har så mye som jeg ikke har hatt tid til å legge ut som er fotografert i 2009. Da får jeg vel legge ut noe annet da.

Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut Sande har sendt meg Ekstraskatten 1762 for Romsdal. Den har tidligere ligget ute, men har vært ute av drift en tid. Nå er den lagt ut på mitt område (med ny lenke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.