Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan fjerner jeg min Avatar?


Gjest Charlotte K Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Charlotte K Hagen

Jeg har forsøkt å fjerne min avatar, som er et bilde av meg, men jeg får det ikke til uten at jeg erstatter det med et annet bilde. Jeg prøver å ta bort bildet mitt slik at det er blankt men når jeg går til kontroll panelet og velger "fjern avatar" kommer mitt bilde tilbake.

 

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din Avatar er borte, om du trykker på F5 tangenten (oppdater) eller klikker på knappen oppdater på din nettleser så ser du det. Det som skjer er att nettleseren sparer bilder så den slipper å lese de på nytt om du kommer tilbake til samme side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fullt navn

Hvor vidt noen synes dette var fjollete eller ikke bryr jeg meg lite om, særlig når det er fra en person jeg over hodet ikke kjenner (ja, selv om det står fullt navn). Dette var ikke et forsøk på å sette i gang noe og jeg kunne sikker spart meg for mitt siste innlegg. Min tanke var egentlig å forsvinne i det stille, men når det ikke gikk å få fjernet min avatar trengte jeg hjelp. Av erfaring vet jeg hvor vanskelig det er å få fjernet seg fra slike medlemslister og i mitt enkle hode tenkte jeg at hvis jeg gikk mot reglene ville min profil ganske enkelt bli et offer av den store rengjøringen.

 

Kos dere videre og prøv å fokuser på det som er forumets kjerne fremfor slike trivielle ting som dette.

 

Charlotte

PS, det er ikke nødvendig å svare, det kommer ikke flere innlegg fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Charlotte (alias Fullt navn)!

 

Du har sikkert dine grunner til å gjøre som du gjør, og jeg skal ikke argumentere med deg om dem, annet enn å si at jeg synes det er synd at fullt visningsnavn skremmer enkelte fra å delta her.

 

Men de som ønsker å diskutere med deg eller hjelpe deg, kan jo gjøre det i DIS' slektsforum der du opptrer under ditt faktiske og søkbare navn. Og vil noen se hvordan du ser ut, kan de jo bare se på bildet du selv har lagt ut på Facebook-profilen din. Og jommen har du ikke lagt ut mailadressen din på nettet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så forstemmende i denne og lignende debatter, er at det synes å være noen som mener at man ikke lenger selv kan bestemme hva som skal være søkbart eller ikke, dersom man f.eks er søkbar på Facebook. Jeg vil i det lengste forsvare retten til selv å - i størst mulig grad - bestemme hva som skal være søkbart, og når det i andre, lignende debatter her påstås at man er anonym når man signerer hvert eneste innlegg med fullt navn, da kan man ikke annet enn å trekke på smilebåndet og riste på hodet.

 

Er det forresten noe man kan gjøre i forhold til DIS for å bli kvitt denne koblingen til eget navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noe man kan gjøre i forhold til DIS for å bli kvitt denne koblingen til eget navn?

Det er well noko du må ta opp i DIS forumet for å få eit svar på.

 

 

Mvh

 

Ingmar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så forstemmende i denne og lignende debatter, er at det synes å være noen som mener at man ikke lenger selv kan bestemme hva som skal være søkbart eller ikke, dersom man f.eks er søkbar på Facebook.

 

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg, kan jeg ikke argumentere med Charlotte om det valget hun gjort - hun har sikkert sine grunner, og deltagelse her er høyst frivillig. Jeg ønsket imidlertid å påpeke inkonsekvensen i hennes valg gjennom å henvise til andre søkbare sider der hun legger ut fulle detaljer om seg selv, med mailadresse, med fullt navn, med bilder av seg selv og nærmeste familie. Charlotte har selv gjort et nummer ut av sin utgang fra dette forum, og da må vi få lov til å kommentere det.

 

Men denne inkonsekvensen er vel ett av de mange mysterier som skal åpenbares for oss først på den ytterste dag. Innen den tid er jeg redd jeg vil slite med å forstå den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.