Gå til innhold
Arkivverket

Profil og Kontrollpanel


Bjarte Hesjevoll
 Del

Recommended Posts

Nå har jeg vært på nettet i 15 år og har alltid opptrådt med fullt navn uten å ha opplevd noe negativt med det. Min fødselsdato ligger også offentlig tilgjengelig, for eksempel på min egen nettside.

 

Hva er det dere er redde for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Topp bidragsytere i dette emnet

  • Oddbjørn Johannessen

    9

  • Anne-Lise Hansen

    8

  • Leif Biberg Kristensen

    3

  • Bjarte Hesjevoll

    14

Nå har jeg vært på nettet i 15 år og har alltid opptrådt med fullt navn uten å ha opplevd noe negativt med det. Min fødselsdato ligger også offentlig tilgjengelig, for eksempel på min egen nettside.

 

Hva er det dere er redde for?

Har egentlig ingen problemer med at navnet mitt forbindes med noe jeg holder på med, feks her!

 

Det som imidlertid er problemet er at når navnet er i et treff på kanskje en seriøs aktør, så finnes det mange useriøse som ønsker å benytte et navn for å få søkeresultater. De stjeler navn fra de seriøse, og heter man Hansen, Jensen og Olsen, så er det kanskje ikke så nøye. De er kanskje heller ikke så attraktive å bruke for de useriøse!

 

Dersom en er den eneste i dette universet som heter det man heter, er det straks mye kjedeligere å oppdage at navnet blir brukt i de såkalte meta-taggene for diverse nettsider. Disse taggene er de som reagerer mot søkemotorer. Enda kjedeligere er dersom disse sidene driver med noe som kanskje ikke er akseptert hos alle. Wangensteens nevnte "Doris Skrevirova" er vel en illustrerende betegnelse på slikt!

 

 

Bjarte

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en er den eneste i dette universet som heter det man heter, er det straks mye kjedeligere å oppdage at navnet blir brukt i de såkalte meta-taggene for diverse nettsider. Disse taggene er de som reagerer mot søkemotorer. Enda kjedeligere er dersom disse sidene driver med noe som kanskje ikke er akseptert hos alle. Wangensteens nevnte "Doris Skrevirova" er vel en illustrerende betegnelse på slikt!

 

Jeg er så langt jeg vet den eneste i hele verden som heter Leif Biberg Kristensen, og jeg er ikke i stand til å finne ett eneste tilfelle av at navnet mitt er blitt misbrukt.

 

Derimot har jeg i perioder fått epost i «retur» hvor min epostadresse har blitt brukt som avsenderadresse for spam. For noen år siden vet jeg at folk kunne miste internett-tilgangen sin pga. slikt uforskyldt misbruk av epostadresse, men det har etterhvert blitt så vanlig at ingen bryr seg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så langt jeg vet den eneste i hele verden som heter Leif Biberg Kristensen, og jeg er ikke i stand til å finne ett eneste tilfelle av at navnet mitt er blitt misbrukt.

 

Derimot har jeg i perioder fått epost i «retur» hvor min epostadresse har blitt brukt som avsenderadresse for spam. For noen år siden vet jeg at folk kunne miste internett-tilgangen sin pga. slikt uforskyldt misbruk av epostadresse, men det har etterhvert blitt så vanlig at ingen bryr seg lenger.

Er du helt sikker? Får ganske mange treff på ditt navn i Google, har du sjekket alle?

 

 

Mitt tilfelle er at navnet kun står i metatagene for sidene, finner ingen ting om mitt navn på selve sidene!

 

Håper du har vært heldigere en meg!

 

For min del skjedde dette før man viste hva Facebook er, og mistanken er nettopp skattetaten, telefonkataloger etc.....

 

Tror ikke jeg tør å vise noe lenke til sidene det gjelder, kan fort ende med reprimande fra admin! B) :unsure: :(

 

Bjarte

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.