Gå til innhold
Arkivverket

Anton Christoffersen, f. 1843 Nes på Romerike


Ole P. Gamme
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver å finne ut hvor det ble av Inger Maria Christiansdtr., f. 12.3.1848 i Enebakk, Akershus. Jeg tror hun i 1865 er tjenestepike på Byens sykehus i Storgaten i Christiania, f. 1848 i Enebak. I 1875 finner jeg denne familien i Ø. Elvebakke 8 i Kristiania: Anton Christoffersen, arbeider, f. 1843 i Næs Øvre Romerige, Inger Marie Christoffersen hustru, f. 1848 i Enebak og barna Aagodt f. 1871, Klara Mathilde f. 1872 og Karl Emil f. 1874, alle født i Kristiania. Etter dette har jeg ikke funnet spor av dem hverken i 1900 eller 1910. Jeg har også prøvd i emigrantprotokollene. Finnes bygdebøker for Nes på Romerike som i tilfelle har opplysninger? Hvilket kirkesogn i Kristiania hørte Ø. Elvebakke til? Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under Bårhaug br nr 1 i Nes. bind 3 s 500

 

Kristoffer Hansen Bårhaug 1810-1850 g.m Anne Maria Toresdtr Ås 1808-1846.

Barn.

Hans Gunnerius 1833, til Kvistbråten

Gulbrand 1838

Tore 1841

ANTON 1843 (stemmer med vielsen og dåp, ikke noe mer info om han

Anne Marie 1846.

 

Det står ikke noe mer om denne familien under Bårhaug.

 

Mvh

Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anton Christoffersen finner vi døpt i Nes 5 desember 1843,men står først under 1844 her: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=533&idx_id=533&uid=ny&idx_side=-69 . Foreldrene finner vi i Nes bygdebok III under Barhaug gård gnr 129 bnr 1 s 500. Far Kristoffer Hansen 1810 - 1850 g.m. Anne Maria Toresdtr. Ås 1808 - 1846. Foruten Anton hadde de følgende barn: Hans Gunnerius 1833,kjøpte Kvistbråten u/ Ås s. 480, Gulbrand 1838, Tore 1841, Anne Marie 1846.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tusen takk for svar. Hilde, i linkene dine til 1885, 1900 og 1910, får jeg bare opp: Dette webområdet kan ikke vises i Internet Explorer. Hvem har du funnet i disse tellingene, og hva kaller de seg? Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hilde. Dette var flott. Jeg visste ikke at 1885 tellingen for Kristiania var utlagt! Sjøl om jeg snart er pensjonist, har jeg fortsatt mye å lære:-) Det jeg nå må prøve å finne ut er om denne Inger Marie/Marie født i Enebakk er den riktige. Takk for hjelpen. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magne. Takk for opplysningen. Nå var jeg også i stand til å finne dåpen til de første barna i samme kirke.

Neste søk vil bli hva som hente med Inger Maries søster, Anne Dorthea, født 25.9.1845 i Enebakk. Jeg tror hun er den som er gift med Ole Gilbert Ask, f. 9.1.1850 i Nittedal og i 1875 bor i Hausmansgt. 28 i Christiania. Jeg skal opprette et nytt tema på dem. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.