Gå til innhold
Arkivverket

Thea Pauline Kristiansdatter; f. 14. mai 1895, Blaker Aurskog


Alf P. Mork
 Del

Recommended Posts

Thea Pauline Kristiansdatter; født 14. mai 1895, Blaker Aurskog, som uekte barn av:

Kristian Augustius Berntsen; født 24 nov.1871, Blaker Aurskog; og Oline Amalie Pedersdatter; født 17. sep. 1872, Nitteberg.

Thea Pauline ble konfirmert 9. oktober 1910 i Blaker kirke.

 

I FT 1910, Aurskog Herred, er hun oppført som Pleiedatter til Ole Andersen Lysaker født 1844.03.04 Urskog og Maren Andersen Lysaker født 1849.08.04 Urskog.

 

Her slutter alle tilgjengelige spor etter Thea Kristiansen?

 

Jeg er barnebarn av Kristian Augustinus Berntsen søster, Ottine Marie Berntsen født1870.01.30.01. Blaker.

 

Jeg vil være meget takknemlig for opplysninger om Thea Pauline Kristiansdatter etter 1910!

 

Hilsen

Alf P. Mork

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Hei, Alf! Jeg er ny her inne på Arkivverket. Er du fortsatt bruker her?

Jeg sitter nemlig og prøver å finne bekreftelser på at Thea Pauline som du beskriver i innlegget ditt er den jeg tror hun er, som i så fall vil si at hun var moren til min morfar. Jeg klarer ikke helt å finne noe informasjon som er definitiv på nett, hvert fall ikke så langt, så da jeg søkte i google og fant dine innlegg håper jeg at vi snakker om samme person. 

 

Hilsen Camilla Ø. Slettmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

 

https://www.nb.no/search?q="thea pauline hansen"&mediatype=aviser&sort=dateasc

 

Side 4
Borge har flere tillitsverv i kommune og parti. Ullern: Fru Marie Kristine Holberg født 1892. Thea Pauline Hansen, født 1895. Vestre Aker: Kaptein Hjalmar Pi' scher, fpdt 1860. Høh-høh, TJoms, den der fikk du
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for linker! Har vært ute av forskningen så mange år nå, så jeg hadde glemt bort at man kan søke på NB. Takk 🙂 

Grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde, var at det er så mange år siden originalinnlegget ble laget. Men det virker jo som familien til Alf er i slekt med min, så jeg vil utforske det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Bjarne Rosenstrøm skrev:

??

 

https://www.nb.no/search?q="thea pauline hansen"&mediatype=aviser&sort=dateasc

 

 

Side 4
Borge har flere tillitsverv i kommune og parti. Ullern: Fru Marie Kristine Holberg født 1892. Thea Pauline Hansen, født 1895. Vestre Aker: Kaptein Hjalmar Pi' scher, fpdt 1860. Høh-høh, TJoms, den der fikk du

 

thea pauline.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.