Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan komme tilbake til Digitalarkivet?


tom askerøi
 Del

Recommended Posts

Jeg har rotet meg inn i debattene, men finner ikke veien tilbake til Digitalarkivet for å gjøre oppslag til forsøk på besvaring av spørsmål i debatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Erling. Til Anette: På lenken(e) øverst kommer jeg helt andre steder enn dit Erlings lenke sendte meg (og det var dit jeg ville).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenken Digitalarkivet peker til øverst er den nye framsiden til Digitalarkivet. Der peker vi videre til alt av kildemateriale. Hvis det er noe du savner på den siden som du finner på den gamle framsiden, blir vi veldig glad for tilbakemelding om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe du savner på den siden som du finner på den gamle framsiden, blir vi veldig glad for tilbakemelding om det.

 

Eg har tidlegare meldt tilbake at den nye framsida er altfor rotete med ulike fargar, skrifttypar og -storleikar og ikkje minst den dominerande blå "boksen" tvers over heile sida - er dette noko de arbeider med, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner: Digitale bøker, Fotoalbum av gårder, Kalkar og ikke minst Nyttige lenker.

 

Digitale bøker er lagt til Bokhyllen som ligger i menylinjen.

 

De andre tingene skal vi få inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å spørre om det aller viktigste: Hva skjer med debatten i det gamle DA, hvor vil vi finne igjen den?

 

De gamle debattene skal flyttes over hit, jeg vet ikke når, men jeg håper det blir veldig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har tidlegare meldt tilbake at den nye framsida er altfor rotete med ulike fargar, skrifttypar og -storleikar og ikkje minst den dominerande blå "boksen" tvers over heile sida - er dette noko de arbeider med, eller?

 

Vi har notert oss dine innspill, men designet er ikke noe vi arbeider med akkurat nå. Etterhvert som de nye sidene til Digitalarkivet fylles opp, vil vi se hvor vi må foreta justeringer. Vi arbeider parallelt med utvikling, flytting og forbedringer, men utvikling og flytting er det som har hovedfokus akkurat nå.

 

Som vi tidligere har svart deg, så ligger det et grunndesign i bunn for Digitalarkivets sider og vi kan ikke gjøre endringer på det sånn helt uten videre. Men samtidig er vi interessert i at nye og gamle brukere finner fram, så det er ikke snakk om å ha nettsider som ingen klarer å bruke. Vi må finne en avveiing mellom de to forholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har notert oss dine innspill, men designet er ikke noe vi arbeider med akkurat nå. Etterhvert som de nye sidene til Digitalarkivet .

 

Som vi tidligere har svart deg, så ligger det et grunndesign i bunn for Digitalarkivets sider og vi kan ikke gjøre endringer på det sånn helt uten videre.

 

Eg takkar for svaret og håpar det beste.. I etterpåklokskap kan det vel hende at brukarane skulle vore dregne endå meir inn i utforminga av sidene før dei blei lanserte - t.d. i val mellom fleire alternativ, men det toget har nok gått for lenge sidan. Dei gamle sidene var utvikla i eit nært samarbeid med brukarane, og det er ikkje så rart at fleire av oss slit med sorg og sakn når dei no blir borte - !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan huske var det flere som ikke likte det når vi gjorde endringer i gamle Digitalarkivet også... Design-biten har vi stort sett kjørt uten brukerpåvirkning nettopp fordi vi alle er så forskjellige at det ville vært umulig å gjøre alle fornøyd.

 

Når det gjelder funksjonalitet, søking, lenking, osv. så lytter vi fremdeles til våre brukere. Ideelt sett skulle vi hatt søkesystemet for 1910-tellingen ferdig i god tid før 1. desember slik at vi kunne brukertestet det og justert, men tiden ble knapp og 1910 måtte ut. Derfor blir det litt sånn som det alltid har vært. Vi lanserer, dere spiller inn, og vi justerer der vi ser det er nødvendig og mulig.

 

Så ikke stopp med å melde inn feil og forbedringer til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så ikke stopp med å melde inn feil og forbedringer til oss!

Eg trur ikkje det er så stor fare for det nei! Mange takk for at de bryr dokke, det er mange nok "etatar" som ikkje gjer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.