Gå til innhold
Arkivverket

profilbilde?


Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Jeg klarer ikke å få lagt inn et profilbilde! Har prøvd men får opp meld. om at det er for stort! Har prøvd å forminske det, men vet ikke om jeg har fått det til. Noen gode tips? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å få lagt inn et profilbilde! Har prøvd men får opp meld. om at det er for stort! Har prøvd å forminske det, men vet ikke om jeg har fått det til. Noen gode tips? :-)

Hvorfor skal du forminske det? Jeg synes at det er helt fortryllende. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du forminske det? Jeg synes at det er helt fortryllende. :P

 

Det er avataren vi får opp på innleggene, Marianne, ikke profilbildet (man kan selvfølgelig ha samme foto/bilde begge steder).

 

Jeg har heller ikke noe foto/bilde som er lite nok, og da jeg prøvde å forminske det, var det likevel for stort, så jeg la inn bildet dere ser i stedet, som ikke har noe med meg å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Svein Arnolf! :unsure: Ja, man lærer så lenge man lever. Ordet 'avatar' er for meg et totalt ukjent ord, som jeg for første gang leste her på forumet.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du forminske det? Jeg synes at det er helt fortryllende. :P

 

 

Hahaha.....det du ser her er avatarbildet mitt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.coolutils.com/online/image-converter/

 

Prøv adressa over. Der kan du forminske bildet.

 

 

Har prøvd linken du la ut, men hvordan får jeg plassert det i profilen? Tror jeg må få det inn med teskjeer jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men det var eit flott avatarbilde! Nydeleg!

 

 

joda, riktig så søtt var det for en katteelsker som meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må vel lagre bildet på PC'en først, trur eg. Det står størstemål som bildet kan vere, og då tek du vel det. Og etterpå lagrar det i den nye storleiken. Prøv det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Svein Arnolf! :unsure: Ja, man lærer så lenge man lever. Ordet 'avatar' er for meg et totalt ukjent ord, som jeg for første gang leste her på forumet.

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Men du har i hverfall klart å få inn et profilbilde, i motsetning til meg :-(

Ha en fin dag du også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må vel lagre bildet på PC'en først, trur eg. Det står størstemål som bildet kan vere, og då tek du vel det. Og etterpå lagrar det i den nye storleiken. Prøv det.

 

 

Har lagret plenty av bilder på Mac`n min jeg, og tror jeg har prøvd det meste nå! :-( Og sett hva de forlanger her av størrelser, men gikk det? Niks :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har eg sett på mitt. Det står:

 

Filtype: JPG-fil

Størrelse: 23,0 kB

Diskforbruk: 24,0 kB

Bredde: 200 piksler

Høyde: 150 piksler

 

Når storleiken var oppgitt i dette forumet, så var det vel 150 det stod, og då la eg det inn på forminskinga til at det skulle bli 150. Og då gjekk mitt rett inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Då forstår eg ingenting. Då må du nok ha kontakt med ein person som er meire proff på dette. Står det jpg også på det nye bildet?

 

 

 

 

Ja, det står jpg på det, men fortsatt forstår jeg ikke hvordan jeg får lagt det inn! Lurer på om jeg har tungt for det jeg ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dersom du ikkje på nokon måte finn ut av det, så er mitt beste tips at du sender ein førespurnad til digitalarkivet@arkivverket.no

 

Dei er veldig greie til å svare, men det lettar arbeidet for dei med alt som andre brukarar kan hjelpe til med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oppe i høgre hjørnet så har du din profil.

 

Gå inn på

 

Rediger min profil

Endre bilde

Last opp et bilde fra din datamaskin

 

Er det dette du spør om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oppe i høgre hjørnet så har du din profil.

 

Gå inn på

 

Rediger min profil

Endre bilde

Last opp et bilde fra din datamaskin

 

Er det dette du spør om?

 

Ja, det dette jeg prøver å spørre om ;-) Skal forsøke en gang til! Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det dette jeg prøver å spørre om ;-) Skal forsøke en gang til! Takk for svar :-)

 

 

Det gikk!!! :-) Tusen takk Åse!! :-))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.