Gå til innhold
Arkivverket

søker etterkommere av Sverre Emanuel Kristiansen 8/7-18977


Per Inge Renström
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etterkommere av Sverre og Ragna Kristiansen . Han var født 8/7-1897 og døpt i

Paulus menighet . Han bodde som liten i Schelppergrellsgate 26 . Moren var søster av min

svenske olderfar. Hun het Anna Beata 20/9-77 Kristiansen og mannen dvs faren til Sverre var

Thorvald Johan Antonius Kristiansen 7/11-1876.

 

Sverre E. Kristiansen var kurvm. -jeg tror det er forkortelse for kurvmester ?

Han hadde i 1955 adresse Brinkensgate 19a .

Jeg vet ikke når han døde ,men jeg er mer interessert i etterkommere.

 

Finnes det tilgjengelig en eldre adresse bok enn den fra 1955 da barn antagligvis er flyttet

ut av heimen. Han giftet seg 31/12-1926.

 

Jeg vedlegger lenker fødselsboken

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4888&idx_id=4888&uid=ny&idx_side=-84

og lenke fra lysningsprotokollen

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=675&idx_id=675&uid=ny&idx_side=-17

 

 

Håper noen kan hjelpe

 

mvh

 

Per Inge Renström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

 

Finnes det tilgjengelig en eldre adressebok enn den fra 1955 da barn antagligvis er flyttet ut av heimen. Han giftet seg 31/12-1926.

 

 

I innlegget ovenfor har Grethe lagt inn lenke til fire tidligere adressebøker. Her vil du i 1940 finne en Sverre Kristiansen som er kurvmaker og som bor i Brinkens gate 19 på Kampen. Han er ansatt i Blindes Utsalg. Kanskje dette er riktig person? Men du finner ikke hjemmeværende fruer i disse adressebøkene, heller ikke mindreårige barn, bare de som er i yrkeslivet. Jeg gikk også direkte inn på Brinkens gate 19 og fant der fire personer som bodde i femte etasje, hvorav Kristiansen var den ene. Men her sto ingen familiemedlemmer av ham. Like fullt kan de selvsagt ha bodd der sammen med ham. Adressebøkene er nemlig ikke folketellinger, bare oversikt over yrkesaktive, så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.