Gå til innhold
Arkivverket

Søker 3 søstre fra Hedmark


Bjørn Arnhaug
 Del

Recommended Posts

Må vel regne med at det er riktig som er kommet frem ang. Thore og Kristian. Står det noe om barna til Thore og Arne i bygdeboken? Har søkt på Anne og Thea, men har ikke lykkes å finne dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel regne med at det er riktig som er kommet frem ang. Thore og Kristian. Står det noe om barna til Thore og Arne i bygdeboken? Har søkt på Anne og Thea, men har ikke lykkes å finne dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke mer i bygdeboka om de 8 barna jeg nevnte i mitt første innlegg bortsett for Martea som ble g.m. Arne Larsen Nytorpet som vi finner i b.I s 141 u/ Skansgården, men her er hun bare nevnt under hans familie. Men Arne og Tore fikk trillinger etter at det var lyst for dem, men før de var gifte. De ble døpt med det samme og kalt Peder, Maren og Ole. Peder og Maren døde etter noen timer. Ole levde i 3 dager. Disse er ikke med blant de 8, og det gjelder også et pikebarn som ble født lille julaften 1866 men som døde udøpt i sengen hos foreldrene. Det må sies at det har vært en produktiv familie selv om det later til at få av barna vokste opp og fikk egen familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magne!

 

Takk for svar. Jeg har fått med meg at de hadde trillinger som døde. Likedann har jeg funnet ut at Olia døde i samme år som hun ble født i 1862, og Karen i 1879. Du nevner et pikebarn født julaften 1866, og Peter ble født 7-9-1867, her ble det tett dvs. at Tore fødte 13 barn tilsammen.

 

Jeg har funnet ut at Peter giftet seg med Mathilde Karoline Olsen født 1872 i Sandviken, Bærum. De giftet seg i Paulus Menighet i Oslo 1-1-1893 og fikk 4 barn. Han er ikke nevnt i 1910 tellingen så mulig han var død. I 1900 tellingen står han oppørt som Per Arnesen. Blikkenslager

 

Arne lurer jeg på om giftet seg med Marie Anderssen 11-11-1894 i Oslo, men har ikke funnet vielsen der.

 

Ole giftet seg med Maria Tostensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.