Gå til innhold
Arkivverket

Hans Watvedt (vatvedt)Rakkestad


Karl Johnny Sommer
 Del

Recommended Posts

Hei er det noen som vet? Søker etter foreldre til Hans Vatvedt.Har ikke funnet hans fødsel,eller vielse.

Det jeg vet er at han var gift med Mari Hansdatter og jeg har funnet følgende barn av dette ekteskapet:

Oloug juni 1759 og Gunhild 29 09 1762 i Rakkestad.Dette synes vanskelig,da han kun er nevnt med gårdsnavnet.

"Watvedt"er det noen som har kjenskap til dette? Takknemlig for Hjelp.Hilsen Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Watvedt er Hans Gundersen 1733- 1812 fra Strand i Rokke sønn av Gunder Hansen fra Sørbrøden død ca 1761/62 og Berte Alfsdatter Strand ca 1709 - 1787.

I 1801 finner du Hans Gundersen som enkemann på Strand, Rokke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Gundersen Strand ( Watvedt ) var gift med Maren Hansdatter fra Kiølen i Rokke. Så de ble nok gift i Rokke. Hun var datter av Hans Hansen Holen i Rakkestad og Tore Gudmundsdatter fra Grimsrød i Degernes, de bodde på Kiølen i Rokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rita - Mange takk for Hjelpen!Dette var storartet.Mvh Karl Johnny Sommer

 

Hei :)

 

Jeg mener at Tore Gudmundsdatter var fra Grimsrud i Degernes og ikke Grimsrød.

 

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev Holen i Rakkestad, det riktig er vel Degernes. Jeg roter litt med Rakkestad/Degernes <_<

 

Har hatt en debatt på det gamle forumet som du kan finne noe av interesse 35404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjenn Rita - Trenger mere hjelp! Vet du hvem som var foreldrene til Kari Olsdatter (Fjeld)?

Ca 1722 - 1813.Hun var gift med Ole Taraldsen Storheier 1725 - 1799.Tenkte hun mulig var søster

av Anne Olsdatter Fjeld,men Anne var jo født 1748.Takknemlig for hjelp! Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karl Jonny !

 

Kari/Karen Olsdatter er født 1726,døpt 20 mars, datter av Ole Svenningsen Fjeld og Marthe Brynildsdatter Heyer.

Anne Olsdatter må vel være datter av Kari/Karens bror, Ole Olsen Fjeld og Aase Helgesdatter Sønstegaard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Taraldsen f.ca 1722 er sønn av Tarald Michelsen Heyer 1674- 1764 og Helge Ebbesdatter 1683- 1773.

Jeg har selv lett etter denne slekten og jeg har notert at jeg fant opplysninger i boka til Elise Eng, Eng-slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rita - Det er fint å ha så gode hjelpere! Tusen takk.

Mvh Karl Johnny Sommer

 

Jeg kan legge til at Tarald Michelsen Heier/Storeheier var sønn av Michel Joensen Storeheier f. 1644, grl. i Degernes kirke 14.november 1734 og Mari Nielsdatter Bjørnstad d.1683.

 

Jeg stammer forøvrig både fra deres sønn Tarald og datteren Kari Michelsdatter Storeheier grl.10.februar 1743. Gift med Henrik Olsen Stomperud d. 1733.

 

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rigmor - Takk for opplysningene!Min forbindelse til disse familiene/slektene er gården Julsrud

i Degernes.Min farmor var døpt Julsrud.Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.