Gå til innhold
Arkivverket

Fra Digitalarkivet og tilbake til forsiden


Gjest Anne Gro Ek
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Gro Ek

Det er mulig at jeg tar feil, men når jeg har kommet inn i digitalarkivet i f eks en FT, er det ingen "vei" tilbake til forsiden av arkivverket.no med alle menyer. (Det eneste er menyen i bunnen med tilgang til det gamle debattforumet o.l.) Hvis man i tillegg har hatt mange søk er det ikke bare å bruke "tilbakknappen" heller. Kan det opprettes en knapp for å raskt komme tilbake til forsiden? Eller overser jeg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert et poeng. Vi sliter litt med å få til gode overganger mellom det gamle og nye når begge deler skal fungere sammen.

 

For å se om jeg forstår deg rett så trenger jeg spesifisering. Du er inne i en database på digitalarkivet.no og vil til arkivverket.no/digitalarkivet? eller til andre kilder eller debattene? Det meste av det som er på framsiden til arkivverket.no/digitalarkivet er tilgjengelig via de blå menylinjene øverst og i bunn av siden. Slik at å komme til andre kilder eller debattene, skal være mulig uten å gå via framsiden på arkivverket.no/digitalarkivet

 

Hvis det er inne på 1910-tellingen, vil de to menyene oppe på siden vise deg vei tilbake til framsiden på arkivverket.no/digitalarkivet og til Databasevelgeren på digitalarkivet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et forslag, Anne. Du kan gå via 'Skannet skiftemateriale' eller 'Skanna tingbøker' - trykk 'Hjem' og deretter 'Digitalarkivet'.

 

Et annet spørsmål er om en har behov for å gå tilbake, siden nettleseren vel gir de fleste muligheten til å ha flere faner åpne samtidig: En med brukerforumet, en med skannede kirkebøker, en med folketellinger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Gro Ek

Takk begge to! Husker ikke hvordan det fungerte for 1910 tellingen, men jeg fant ingen vei ut av 1865 :) Tror veien innom "skanna skriftmateriale" og så "hjem" er den enkleste.Flere arkfaner oppe er selvfølgelig også en god løsning. Små tekniske ting har så lett for å bli store irritasjonsmomenter.. Takk igjen for gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.