Gå til innhold
Arkivverket

Slekt i Gloppen / Breim (Nordfjord) - Sogn og Fjordane


Aase R Sæther - Gloppen

Recommended Posts

Takk skal du ha. Jeg kontrollerer alltid kildene, men andre sine opplysninger er et veldig greit utgangspunkt for å begynne og lete. Det er liksom ikke nødvendig "å finne opp kruttet to ganger". Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å ha vært en liten folkevandring fra Gloppen til Askøy, jeg glemte nesten disse:

 

Rasmus Antoniuson Kleppestø, f. 1785 Kandalen, Gloppen (dpt. 25/9), av foreldre Antonius Pederson Kandalen og Agnete Torsdtr. Kandalen. Død 1824, Kleppestø på Askøy. Gift i Gloppen 6/9 1807 med Kirsti Pedersdtr. Førde, døpt 11/12 1785 av foreldre Peder Pedersen Kleppanses? (Førde i 1801) og Kristi Pallesdtr. Frøystad. Kirsti døde i 1835 på Erdal , Askøy.

Disse fikk datteren Pernille f. 1807 (+ mange flere) som giftet seg med Andreas Olson Kjøkkelvik. Deres datter Anne Kristine giftet seg med Ingebright Nilson Haugland, som var sønn av Klara Margrete som jeg nevndte tidligere og som også stammet fra Gloppen . I Nordfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å ha vært en liten folkevandring fra Gloppen til Askøy

 

Mange takk! Ja, desse to har eg vigde i Gloppen, men kvar dei reiste visste eg ikkje; bygdeboka skriv Bergen, men det var då altså ikkje rett. Kristi sin far Peder var også frå Ytre Kandal, så paret var faktisk syskenborn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Aase.

Eg fant ein Christen Stephansen Rÿg gift i Kinn 7. Juli 1806 med Rachel Sørensdtr. Nordalen (i Nordalsfjorden)

Reiknar med at han er frå Rygg i Gloppen og trur du har han frå før, men legg likevel vigsla inn her:

 

Vigsle nr. 2 på s. 198 Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11533&idx_id=11533&uid=ny&idx_side=-200

 

- Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fant ein Christen Stephansen Rÿg gift i Kinn 7. Juli 1806 med Rachel Sørensdtr. Nordalen (i Nordalsfjorden)

Mange takk! Nei, det siste eg har på han er utflytting frå Gloppen til Kinn i 1805, så dette skal eg straks legge inn.

 

Men alle svar gjev nye spørsmål: Folketellinga i 1801 viser at Rakel har syskena

 

Karsten - er han den same som Karsten Sørenson Løkkebø som er gift med Anne Larsdtr Hjorteset i følgje skifte på Hjorteset i 1832?

 

Rasmus - er han den same som også er tald på Solheim i Hyen i 1801 som tenestefolk; alderen på begge er 12 år?

 

Anne - henne har eg ikkje nokon kandidat til.

 

I fall Rasmus på Solheim høyrer til i denne familien - er nokon av foreldra hans, Søren Olsson eller Anne Rasmusdtr, frå Hyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk! Nei, det siste eg har på han er utflytting frå Gloppen til Kinn i 1805, så dette skal eg straks legge inn.

 

Men alle svar gjev nye spørsmål: Folketellinga i 1801 viser at Rakel har syskena

 

Karsten - er han den same som Karsten Sørenson Løkkebø som er gift med Anne Larsdtr Hjorteset i følgje skifte på Hjorteset i 1832?

 

Rasmus - er han den same som også er tald på Solheim i Hyen i 1801 som tenestefolk; alderen på begge er 12 år?

 

Anne - henne har eg ikkje nokon kandidat til.

 

I fall Rasmus på Solheim høyrer til i denne familien - er nokon av foreldra hans, Søren Olsson eller Anne Rasmusdtr, frå Hyen?

 

I følge Torodd Kinn sine slektssider er dette syskenflokken til Rakel Sørensdtr.:

 

Søren Olsson og Anne Rasmusdotter

FT1801: begge sitt første ekteskap, f. ca. 1747 og 1742

1771: Rakel (FT1801) (g 1806 m Kristen Stefansson, bst Norddalen)

1773: Gunie Marie

1774: Ole

1777: Anne Marie

1781?? Karsten (FT1801) (g 1818 m Brite Rasmusdotter, bst Norddalen?)

1785: Anne Oline (FT1801) (? Anne g 1817 m Peder Antonsson, bst Tonheim)

1788: Rasmus (FT1801) (g 1826 m Oline Jensdotter, bst Norddalen?)

 

- Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Torodd Kinn sine slektssider er dette syskenflokken til Rakel Sørensdtr.:

Takk for det - Karsten Sørenson kan vel ha hatt to koner kanskje, dette må eg sjekke litt. Eit sjeldant namn, må vite.

 

Og sjeldant eller ikkje - på sidene du viser til ser eg at der faktisk ER to Karsten Sørenson, så "råkoblinga" mi er ikkje rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det - Karsten Sørenson kan vel ha hatt to koner kanskje, dette må eg sjekke litt. Eit sjeldant namn, må vite.

 

Og sjeldant eller ikkje - på sidene du viser til ser eg at der faktisk ER to Karsten Simonson, så "råkoblinga" mi er ikkje rett.

 

I Kinn var ikkje Karsten/Carsten noko sjeldant namn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Kinn var ikkje Karsten/Carsten noko sjeldant namn! ;)

Nei, men med Søren til far blir det litt sjeldnare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jakob Larsen Aa f. 1807 og Borni Sjursdtr. Rørvig gifter seg i Gloppen 22.11.1844 (nr. 24) Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8389&idx_id=8389&uid=ny&idx_side=-202

då er Jakob enkemann.

 

Eg finn paret att i Bergen der dei får barn i 1845 (DK nr.28) Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8325&idx_id=8325&uid=ny&idx_side=-198

og i 1847 (KK nr. 51) Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8730&idx_id=8730&uid=ny&idx_side=-235

 

Den 15.01.1881 dør enkja Borni i Bergen http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=116&filnamn=1301begr&gardpostnr=30932&merk=30932#ovre men Jekteskipper Jakob Larsen finn eg ikkje død.

 

Nokon som veit kva tid han døydde og kven som var fyrste kona hans ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Harald.

 

Eit skudd i blinde kanskje, men .....

 

Den 31. januar 1841 får Gesell Jacob Larsen ein son med kona Anna Ingebrigtsdatter. Dei bur i 16-24. http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=21&filnamn=dp12011816&gardpostnr=16407&personpostnr=49201&merk=49201#ovre

 

Den 18. mars same år dør Anne Ingebrigtsdatter (framleis bustad 16-24)http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=28&filnamn=1301begr&gardpostnr=13239&merk=13239#ovre

 

Den 1. januar 1845 får Dagløner Jacob Larsen Aal (Aa?) ei datter med kona Borni Sjursdotter. Bustad 16-24. http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=29&filnamn=dp12011816&gardpostnr=19339&personpostnr=57997&merk=57997#ovre

 

Eg trur då at sjansen er stor for at Anna Ingebrigtsdotter er første kona til Jacob Larsen Aa.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som eit svært godt forslag Egil!

 

Då gjeld det bare å finne ut kvar han og Anne gifte seg....

Kan legge til at fyrste barnet som dattera til Jacob og Borni(Serenne Oline) får vart kalla Lyder Olai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, en Ole Torbiørnson Rødset 1771-1857 gifter seg i Starheim kirke 24/6-1802 med Malene Mognsdatter Smørdal 1763-1846, ser at han ikke er med i BB for Gloppen på Rauset bruk nr 2. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?urnread_imagesize=medium&info=bunn&hode=nei&show=101&uid=104319&js=j

 

1789, Kornstad, Møre og Romsdal:

 

"Jun: 25te begærede ungkarl Knud Jonsøn Stokke av Brems annex ved Gloppen i Nordfjord, der farer om at ernære sig ved Skomagerarbeyd, at trolovet d. 25 Jun: s: Dca 3 p. Tr. med den med ham omvankende og av ham besvangrede pige Maria Olsdatter fød i Snertingsdalen, men fra Barns Been opfød i dene Egn."

 

Knut er å finne i bygdeboka for Gloppen, Breim sokn på side 718.

 

Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk til Kjell for endå ei opplysning om ein gloppar på vidvanke! Skulle du finne meir om han tek eg svært gjerne imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er resultatet av eit par besvangringar, Johannes i 1785 og Eli i 1786 - begge før ekteskapet altså. Det er vel sannsynlegvis dei vi finn i Kristiansund i 1801 sjølv om alderen til Knut er mykje feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aase!

 

Jeg undres på om de som bor i Kristiansund i 1801 kan være noen andre. Datteren Eli/Elen er jo helt klart dette parets datter. Men jeg lurer på om ikke dette paret (med event. barn) reiste rundt istedet for å være bofaste. Da hadde det kanskje vært en ide å legge dem inn på et eget tema for om mulig å få hjelp til å finne dem:-)

 

Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har 2 Bergensfamilier som har sin opprinnelse i Gloppen.

Jeg har ingen forfedre på disse, men kanskje du har det?

 

Lars Absalonsen Fossheim, f. 1808 i Fossheim, Gloppen, Sogn og Fjordane, yrke Musketeer og daglønner. Han giftet seg 14 sep 1838 i Korskirken, Bergen, Hordaland med Inger Erichsdatter Støve, f. 1810 i Støyva, Gloppen, Sogn og Fjordane, d. 23 mar 1892 i Bergen, Hordaland. Lars døde 5 okt 1859 i Bergen, Hordaland. Lars var født på Fossheim i Gloppen, men flyttet til Bergen hvor han var musketeer. Han giftet seg i Bergen med Inger fra Støyva i Gloppen, og tok arbeid som daglønner (arbeider).

Barn:

Berent Andreas Larsson, f. 21 des 1838 i Bergen, Hordaland.

Erich Gabriel Larsson, f. 15 aug 1840 i Bergen, Hordaland.

Berntine Andrine Larsdatter, f. 27 nov 1842 i Bergen, Hordaland.

Inger Margrethe Larsdatter f. 24 mar 1845.

Ole Andreas Larsson, f. 20 feb 1849 i Bergen, Hordaland, yrke Sjømann.

Inger Larsine Larsdatter, f. 30 des 1851 i Bergen, Hordaland.

 

Den andre familien:

 

1. Generasjon

 

1. Jon Jonsen Schindloe, f. 1757 i Skinlo, Gloppen, Sogn og Fjordane. Han giftet seg 29 des 1779, med Agaathe Anthonsdatter Hole, f. 1748 i Hole, Gloppen, Sogn og Fjordane.

Barn:

i. Anne Jonsdatter, f. 1785 i Skinlo, Gloppen, Sogn og Fjordane.

2. ii. Johanne Johnsdatter Schindloe f. 1792.

 

 

2. Generasjon

 

2. Johanne Johnsdatter Schindloe, f. 1792 i Skinlo, Gloppen, Sogn og Fjordane. Hun giftet seg 3 aug 1823 i Korskirken, Bergen, Hordaland med Ole Asbjørnsen Lingjerde, f. 1796 i Lingjerde, Luster, Sogn og Fjordane (sønn av Asbjørn Torsteinsen og Brithe Andersdatter), Ole var fra Luster i Sogn og Fjordane, men kom til Bergen hvor han tjenestegjorde i millitæret som muskvetær ved 1.kompani. I Bergen traff han Johanne fra Gloppen i Sogn og Fjordane, og de fikk da et barn sammen. Senere giftet de seg, stiftet familie, og bosatte seg i Bergen for godt.

 

Håper du kan bruke noe av dette.

 

Hilsen Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk - ja, Johanne Lingjerde har eg anar på, i alle fall nokre generasjonar bakover. Eg har funne 6 born av dette paret (Jon, Andreas, Berent, Berte, Agnete, Berent) men ikkje forfølgt dei framover i tid.

 

Når det gjeld Lars Absalonson er der to alternativ, begge med same foreldre - i 1808 og i 1813

 

Den siste blir konfirmert i 1828, og det er grunn til å tru at den fyrste har døydd tidleg, men der er nesten ikkje ført jordfestingar i 1808.

 

Eg sender deg gjerne anelistene for desse para; skal sjå kva eg får gjort i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Merkeleg, har du ikkje fått dei? Dei ligg slik plassert på skrivebordet mitt at eg var sikker på eg hadde sendt dei. No har eg i alle fall sendt dei igjen.

 

Får du dei ikkje i løpet av kvelden sender du meg kanskje ein epost til aasers@c2i.net?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Frå Kinn Ministerialbok Nr. A 3 (1785-1821) side 286, Kirke-Forretninger:

 

Komfirmert i Bremanger

"Ole Olsen Indr Botnen fra Mardahl i Gloppen"

 

Indre Botnen heiter idag Øvrebotten.

OleOlsen vart seinare brukar i Indre Botten.

 

Og her er lenkja til konfirmasjonen som eg gløymde i farta:

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11533&idx_id=11533&uid=ny&idx_side=-292

Endret av Harald L. Bakke - Davik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verda. Dette må vel nesten vere han som er døypt her - han er erklært "død som barn?" av dei som har studert dette før, inkl meg; kven overtok han gard etter?

 

Eg får beskjed om at denne dåpsinnførsla er blokkert fordi ho er skadeleg - er det berre meg?

Endret av Aase R Sæther - Sandane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.