Gå til innhold
Arkivverket

Slekt i Gloppen / Breim (Nordfjord) - Sogn og Fjordane


Aase R Sæther - Gloppen

Recommended Posts

Du verda. Dette må vel nesten vere han som er døypt her - han er erklært "død som barn?" av dei som har studert dette før, inkl meg; kven overtok han gard etter?

 

I følge Bremanger bygdebok Bd. II s. 701 overtok han bruket etter foreldra

Eg siterer det som står om dei under Øvrebotten:

 

" Ole Oleson f.kr.1769 d. 1849 og Kristi Nilsdtr. f. kr. 1763. Ole og Kristi var brukarar av Mardal i Gloppen før dei vart brukarar av Øvrebotten. Kristi var truleg enkje etter Thue Olson og hadde med han sønene Nils f. kr. 1791 og Thue f.kr. 1795. Nils gifta seg i 18113 med Anne Mikalsdotter, truleg frå br. 2.

Barn:

1. Alette f. 1797 d. 1863 - Neste brukar

2. Ole f.1800 d.1827. Gift med Anne Oline Eliasdtr. Busette på garden.

Ole var truleg brukar saman med faren.

Ole gift 1823 med Anne Oline Eliasdtr. f. kr. 1803 på Stavøen.

Ole omkom på sjøen ilag med fem andre i 1827"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utflyttinga frå Mardal til Kinn er ukjent for bygdeboka i Gloppen. Der står at Kristi døydde i 1801 og Ola før 1816, og at alle dei 4 borna til Kristi truleg døydde små - så her må det skrivast i margen!

 

Her er kanskje ein god kandidat til Tue Tueson http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=skifsfjo&personpostnr=4247&merk=4247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei Aase!

 

Rakel Marie Nilsdtr. Nybø født 30.09.1845 i Gloppen ble gift i Uvdal kirke 10.07.1880 med Stein Steinson Flaata (1827-1891). Hun ble Steins 4. kone. Rakel døde 12.02.1887 og ble begravet 02.03.1887 i Uvdal. De fikk datteren Ingeborg Karine Steinsdtr. Husebø. Hun ble født 18.06.1880 i Uvdal og døde 01.11.1895 også i Uvdal.12.02.1887.

 

Hilsen Arnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg også, sjølv om også dette er kjent! Rakel hadde også ei syster, Sara, som vart gift med ein frå Uvdal - Lars Knutson Tufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Jeg hadde en følelse av at disse to kunne være søstre uten at jeg hadde undersøkt dette nærmere. Jeg har forøvrig en del andre fra Gloppen som havnet her borte, dessuten noen som flyttet den andre veien. Siden dette er av noe nyere dato regner jeg med at dette er kjent for deg.

 

Arnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1865 og seinare tellingar inneheld fødestad, og derfor er det spesielt dei som er døde før 1865 som har interesse for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her er noen fra Gloppen i manus for Åstveit i Åsane.

 

Bnr. 5 Erviken Nordre

Utskilt fra bnr. 1 i 1879

 

Jon Nilsen Sandnes f. 1743 i Jølster, d. 1797, g. 1772 m. Synneve Krispinusdtr. Hus f. 1746 i Jølster, d. 1832. Jon var sønn til Nils Hansen og Kari Jonsdtr. Sandnes i Jølster. Synneve var datter til Krispinus Gundersen og Gunnhild Olsdtr. Hus i Jølster. Hun var søster til Lars Krispinussen Øvre Eide (Pino). Det ble holdt skifte etter Jon Nilsen Ervik under Åstveit 12. desember 1797. Bruttoen i boet var i underkant av 36 riksdaler, og det samme var gjelden, dermed ble det ikke noen arv på enken Synneve og barna. I boet fantes blant annet 1 sølvstøp, 1 kobberkjel, 3 lysestaker, 1 kiste, 1 bakstehelle, 1 kufte og 1 vest. Av husdyr var det 4 kyr, 5 værer, 10 geiter, 6 sauer og 4 lam. Jon var pakter på Nordre Ervik under Åstveit.

Barn:

a. Knut f. 1772 på Årdalsbakke i Jølster, d. 1810, g. 1799 m. Torbjørg Amundsdtr. Gjernes f. 1775, d. 1856. Bst. Åstveit (andre)

b. Nils f. 1773 på Årdalsbakke d. som liten

c. Nils f. 1774 på Årdalsbakke, nevnt i skiftet etter faren i 1797

d. Ingeborg Johanna f. 1776 på Årdalsbakke, ikke nevnt i skiftet etter faren i 1797

e. Nikolaia f. 1778 på Årdalsbakke, nevnt i skiftet etter broren i 1810

f. Krispinus f. 1779 på Årdalsbakke, konfirmert 1798

g. Kari Gunilde f. 1783 på Slettebakken i Årstad, konfirmert 1800

h. Claudine Karen f. 1784 på Slettebakken

h. Johannes f. ca. 1785, nevnt i skiftet etter faren i 1797

h. Anders f. ca. 1788, konfirmert 1806

Pleiebarn:

a. Johanna Jonsdtr. f. 1794 i Bergen. Hun var datter til matros Jon Jonsen og Ragnhild Pedersdtr. Etter at moren ble enke omkring 1795, ble Johanna plassert som pleiebarn hos Jon Nilsen og Synneve Krispinusdtr.

 

Mons Eriksen Myrdal (bnr. 1) f. 1767 i Vaksdal, d. 1834, g. 1. 1799 m. e. Synneve Krispinusdtr. Ervik (Åstveit bnr. 5) f. 1746 i Jølster, d. 1832, g. 2. 1833 m. Johanna Jonsdtr. Aa f. 1776 i Gloppen, d. 1851. Johanna var datter til Jon Jakobsen og Alet Nilsdtr. Aa i Gloppen. Hun var søster til Jøda Jonsdtr. Tertnes (andre). Mons var husmann i Haukedal. Johanna er nevnt som legdslem og enke da hun døde. I 1801 var Mons bonde og gårdbeboer på Åstveit. Han bodde da sammen med konen Synneve og stesønnen Anders Jonsen på 12 år. Mons og Synneve flyttet senere til Haukedal (andre).

 

Ole Monsen Åstveit (Åstveitvågen) f. 1767, d. 1845, g. 1. 1789 m. Brita Hansdtr. Kleppe f. 1748 på Askøy, d. 1819, g. 2. 1822 m. Jøda Jonsdtr. Aa f. 1776 i Gloppen, d. 1847. Brita var datter til Hans Olsen og Marta Jakobsdtr. Juvik under Kleppe på Askøy. Jøda var datter til Jon Jakobsen og Alet Nilsdtr. Aa i Gloppen. Hun var søster til Johanna Jonsdtr. Haukedal (andre). I 1801 var Ole og Brita jordløse husfolk og fiskere på Tertnes. Se Tertnes (andre).

Barn:

a. Mons f. 1790 på Åstveit, d. 1790 på Åstveit

b. Oline Martine f. 1792 på Åstveit, d. 1868, g. 1819 m. Knut Olsen Myren f. 1793, d. 1849. Bst. Kongshavn i Loddefjord

 

Anders Olsen Klakegg f. 1755 på Klakegg i Jølster, d. 1810 i Bergen, g. 1783 m. Synneve Knutsdtr. Håheim f. 1757 i Jølster, d. etter 1801. Anders var sønn til Ole Jonsen Klakegg i Jølster (vet ikke navn på mor.......??). Synneve var datter til Knut Antonsen og Marta Eliasdtr. Håheim i Jølster. Anders var arbeidsmann i Bergen.

Barn:

a. Ole f. 1783 på Egge i Gloppen, d. 1836, g. 1804 m. e. Catharina Helene Stochman f. 1767, d. 1838. Bst. Bergen

b. Kristi f. 1784 på Egge, d. 1865, g. 1803 m. Nils Jansen Almås (bnr. 4) f. 1775, d. 1843. Bst. Almås (bnr. 2)

c. Anton f. 1787 på Egge, skjebne ??

d. Rasmus f. 1789 på Egge, skjebne ??

e. Helga f. 1790 på Egge, skjebne ??

f. Heltje f. ca. 1793, nevnt 1801 i Bergen

g. Knut f. 1794 på Åstveit, nevnt 1804 i Bergen

h. Anders f. 1797 i Bergen, nevnt 1804 i Bergen

i. Nils f. 1800 i Bergen, nevnt 1801 i Bergen

 

Mvh.

 

Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk! Den fyrste familien i Kenneth sitt innlegg er frå Jølster, så vidt eg kan sjå utan tilknyting til Gloppen, men dei andre familiane inneheld mykje interessant og ukjent for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du då finne ut om Brite Arnoldsdotter var frå Gloppen, ho var gift med Olav Erlingson frå Veiteberg Jølster.

Det står i Joleiksoga at ho dø i 1702 93 år gamal.

 

Leiter og etter foreldra til Mattis Olson Ness gift med Anne Rasmusdotter Gimmestad.

 

Mva

Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ein Arnold på Fitje som kan passe, men eg kjenner ikkje til om han hadde noka dotter Brite.

 

Når det gjeld Mattis Olsson så er dette ei lita nøtt.

 

Verken ved truloving eller vigsle i 1701 er han kalla Nes - det står berre Mattis Olsson, kona har derimot fullt namn, Anne Rasmusdtr Gimmestad.

 

Deretter finn du denne trulovinga i 1707, godt tildekt med blekk http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11423&idx_id=11423&uid=ny&idx_side=-146. Vigsla på neste side er derimot tydeleg Mattis Olsson Næss og Mette Rasmusdtr Grov. På dette tidspunktet har Mattis Olsson Gimmestad hatt tre born til dåpen, det siste to mnd før denne vigsla; det er ikkje nemnt noko om at det er uekte. Namnet på barnemora er ikkje nemnt på denne tida, men desse to kan då knapt vere identiske!

 

Eit barn Anne i 1716 er etter Mattis Olsson Gimmestad, og mellom fadrane er Erik Rasmusson Grov og Anne Rasmusdtr Gimmestad.. Nei, dette har eg beint fram ikkje greidd å finne ut av, og tek med glede imot tips viss du kjenner løysinga her.

 

Skriftemål i 1739 viser at det truleg finst ei Anne Rasmusdtr Gimmestad som er i live samtidig med Ola og kona hans http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11425&idx_id=11425&uid=ny&idx_side=-6. Men Anne Rasmusdtr Gimmestad som døyr 95 år gammal i 1767 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11426&idx_id=11426&uid=ny&idx_side=-65 er enkje, og eg har ingen andre kandidatar til denne enn ho som gifte seg med Mattis Olsson i 1701.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg på "bølgen" og vil etterlyse informasjon om en Absalon Paulsen som etter eget sigende var født i Nordfjord på 1640-tallet. Han ble arrestert for grovt tyveri i Lærdal i 1703. Under forhøret forteller han bl.a. dette om sin bakgrunn:

 


  • «Dereffter blef dend eene tyf, nafnlig Absolon Polsen, examinerit og forklarede effter tilspørgelse at hand er føed udj Norfiord paa en gaard kaldet Steinsager huor hans fader boede i Herr Absolons gield, og er hand nu ved 60 aar gammel. Da han var 16 aar gammel, reiste hand fra sine forældre og op til Hedemarchen syndenfieldz at arbeide hoes folch huor helst hand var et aars tid eller meere ...»

Mye av det han ellers forteller, tyder på at han var av omstreiferslekt. Har du, Aase, kommet over kilder som forteller noe mer om denne Absalon eller evt. om en Paul/Pål som bodde på en av Steinsaker-gårdene midt på 1600-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1688 døyper Arnt Stensaker sonen Palle. Her han han ikkje patronym, men han opptrer som forlovar i 1689, også utan patronym, men døyr under namnet Arnt Palleseni 1692. I 1666-manntalet har han fått namnet Arent Thallesen, er 20 år og tydelegvis son (eller ste-son) til "encken".

 

Min hypotese er at Absalon er bror til Arnt.

 

(I 1701-manntalet finst ein Mads Pålson Stensaker, men han skal vere son til "Svarte-Povel" Føleide).

 

Stolar vi på bygdeboka skal far til Arnt vere Palle Erikson, gm Lisbet Kristofferdtr Sårheim, men dette er ikkje noko eg har dokumentert sjølv.

 

For ordens skuld: Dette er Steinsåker i Breim, ikkje Stryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha for disse opplysningene, Åse. Dette kan jo tyde på at den gode Absalon kanskje snakket sant om opphavet sitt. Palle var for øvrig et nytt mannsnavn for meg på disse kanter, men jeg ser av FT 1701 at det fantes - som fornavn eller i patronym - både i Gloppen (Frøystad) og Sogn (Vik, Leikanger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en Lars Eriksen Felde i Breim, født 13/11-1841 døbt 21/11-1841 han er også konfirmert i 1856, denne personen er ikke innført i BB for Breim, han gifter seg i Eid 22/3-1869 med Gjertrud Hansdtr. Skibenes f. 4/12-1845, de utv. 9/4-1869 til Amerika. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp så langt.

Har og eit anna spørsmål.

Jeramias Anderson Myklebust

 

Helga OlsdotterBogstad Gloppen 1610

Finn ein noko meir om Helga?

 

Mva

Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns det ein Erik frå " Eide" Vereidesokna som det står noko om.

Han eigde jord i Dvergsdalen i Jølster.Han er nevt i Joleiksoga i første tiår av 1600.

 

Mvh

 

Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.