Gå til innhold
Arkivverket

Familien Fredrichsen fra Ringsaker, Hedmark


Bengt E Vesthagen Oslo
 Del

Recommended Posts

Christian Frederichsen, f. 6.7. 1817, Tjerne-eie, Ringsaker. † 17.5. 1906. G.m.

Marthe Friderichsdatter, f. 5.3. 1919, Lysgård, Fåberg.

  Barn:

  1. Frederich Christiansen, f. 31.5. 1846, Jemteland nordre, Ringsaker. † 24.12. 1846.

  2. Frederika Christiansdatter, f. 19.8. 1847, Båshus under Børke søndre, Ringsaker. G.m. Nils Mikelsen, f. 18.9. 1853, Sælid, Vang. Familien bosatt i Furnes.

  3. Ferdinandt Christiansen, f. 19.8. 1850, Båshus under Børke søndre, Ringsaker. Emigrerte til Amerika i 1885. Der ble han gift med enke Henriette (Marie), f. oktober 1885 i Norge. Familen var bosatt i Chicago, Illinois og brukte etternavnet Fredrickson.

  4. Syver Arnt Christiansen, f. 21.8. 1853, Brobakken, Ringsaker. Emigrerte til Amerika høsten 1888, men kom tilbake til Norge. G.m. Martine Olsdatter, f. 31.8. 1862, Kjøndalen, Nedre Eiker. Paret var bosatt i Oslo.

  5. Johannes Christiansen, f. 30.12. 1855, Brobakken, Ringsaker. † 29.2. 1857.

  6. Juliane Christiansdatter, f. 7. 12. 1857, Brobakken, Ringsaker.

  7. Johannes Christiansen, f. 10.3. 1860. Muligens kan det være han som drar til Amerika her: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=21&filnamn=emikra1&gardpostnr=21931&merk=21931#ovre

  8. Lina Christiansdatter, f. 30.8. 1862, Brobakken, Ringsaker. † 24.11. 1941. G.m. Karl Rasmussen, f. 12.10. 1864, Hamre ved Bergen. Paret bosatt i Odda.

  9. Julie Christiansdatter, f. 25.12. 1864, Brobakken, Ringsaker. † 1942. G.m. Johan Larsen, f. 20.4. 1864, Bergstuen, Nes på Hedmark. Familien bosatt på diverse steder i Hedmark.

 

Det er kun barna Juliane og Johannes jeg er interessert i hvor har gjort av seg. Jeg finner ingenting om disse. Muligens har de emigrert begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer bra. Og da er det vel trolig at dette er Juliane som emigrerer selv om alderen ikke passer helt: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=18&filnamn=emikra1&gardpostnr=81691&merk=81691#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New York Passenger Lists, 1820-1957

about Job Christanson Name: Job Christanson

Arrival Date: 22 Jun 1880

Birth Year: abt 1861

Age: 19

Gender: Male

Ethnicity/Race­/Nationality: Swedish

Place of Origin: Sweden

Port of Departure: Liverpool, England and Queenstown, Ireland

Destination: United States of America

Port of Arrival: New York

Port Arrival State: New York

Port Arrival Country: United States

Ship Name: Erin

 

-

 

Er trolig din Johannes. Den Børre Hansen som reiser samtidig fra Norge, står på linja under. De er ført opp svenske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne Line! Ja nå ble jeg virkelig imponert. Det kan ikke være tvil om at du har funnet min Johannes. Hvordan fant du han? Søkte du på Børre Hansen? Det hadde jeg aldri kommet på å gjøre. Men hvordan i all verden hadde disse to klart å bli svensker på turen? Og hvordan ble hans videre skjebne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.