Gå til innhold
Arkivverket
Mariann Stokken

Jens Knudsen Rud, dødsmld frå 1898, Sogndal

Recommended Posts

Mariann Stokken

Kan eg få vita kva som står i dødsmld for nemnde person?

Han døydde 05.10.1898.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Han var 77 år, etterlot seg enken Kari og barna: Knud J., 48, Ole J., 46, Johannes J., 44, Kristian J., 42, mens Ingebrigt Jensen var død og hadde etterlatt seg barna Ole, 21, Erik, 19 og Inga, 15 år.

Det var ikke noe å skifte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mariann Stokken

Den er god!

Tusen takk for hjelpa :-))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johs Haugen

Kjenner du til når Kristian (Christen) var født?

Finn han ikkje i kyrkjeboki for Sogndal.

Johs. Haugen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Jeg finner heller ikke Christen døpt i Sogndal. han skal være født ca. 1856. I Sogndal kirkebøker finner jeg Ingebrigt i januar 1847, Knut i november 1848, Ole i desember 1850 og Johannes i mars 1853. Av 1865-tellingen framgår det at Kari Ingebrigtsdatter var blitt syk og på Hospital i Bergen. Kan Christen være født etter at moren ble syk? Jeg har forsøkt å finne Christen konfirmert i Sogndal, for å finne fødselsdato og fødested, men så langt uten resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johs Haugen

Jeg finner heller ikke Christen døpt i Sogndal. han skal være født ca. 1856. I Sogndal kirkebøker finner jeg Ingebrigt i januar 1847, Knut i november 1848, Ole i desember 1850 og Johannes i mars 1853. Av 1865-tellingen framgår det at Kari Ingebrigtsdatter var blitt syk og på Hospital i Bergen. Kan Christen være født etter at moren ble syk? Jeg har forsøkt å finne Christen konfirmert i Sogndal, for å finne fødselsdato og fødested, men så langt uten resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johs Haugen

Tusen takk for svar.

Leita gennom kyrkjebøker for St. Jørgen i Bergen, men han var ikkje der heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Sværen

Hei !

Yngve finn ikkje Kristen konfirmert, men både han (6) og Johannes (8) vart konfirmert 19. juni 1870.

Lekkja (dersom den virkar): http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=175&uid=183910&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1

Og sjølv om det står at Kristen er født 27.10.1855, tja, så finn eg han ikkje som døypt i Kyrkjeboka for Sogndal !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive