Gå til innhold
Arkivverket

[#11] Feil i innskrenking av søk i 1900-databasen.


Gjest Martin Fossland
 Del

Recommended Posts

Gjest Martin Fossland

Jeg har problem med søk i 1900-databasen. Jeg søker f.eks. på Martin og får vist : "Post 1-10 av 34 utvalde i databasen" Når jeg så trykker "neste" for å se post 11-20 av 34, dukker i stedet opp 7-19 av 3038 totalt i databasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut I.Knudsen

Feil på 1900 tellinga Jeg har letet opp Peder Moe i Rindal i Møre og Romsdal.Da jeg skal åpne siden får jeg meldingen:Feil i filene du har brukt" Hva er galt?Knut I.Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Ekanger

Jeg ser at noen allerede har tatt opp den samme feilen jeg har oppdaget i kveld; jeg søkte etter Andreas* i Eiker kommune i 1865-tellinga og fikk først opp nr 1-10 av 85 utvalgte. Ved å trykke på neste fikk jeg 11-15 av 11278, dvs. nr 11-15 av alle i kommunen og ikke de neste som het Andreas*.Jeg har også fått samme tilbakemelding som Knut I Knutsen, nemlig at jeg henter fram en bokmerket side og får ikke sida men meldinga “Feil i filene du har brukt”.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Setja bokmerke går i utgangspunktet ikkje; grunnen er at sidene du får fram ikkje eksisterer i nokon makin; dei blir laga i kvart enkelt tilfelle.Når det gjeld problemet Andreas er eg svært interessert i nærasre opplysningar.Eg får 227 Andreas; ikkje3 85. Eg får dei rette når eg blar vidare. Eh er interessert i alle opplysningar om maskin, lesar (browasr) ink. versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg har gjort ei forandring som kan hjelpa. Kan nokon Mac-brukar sjå om det no blir onnorlis med Neste og melda attende hit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Feil på 1900 tellinga Jeg har letet opp Borge Nils. Personnr. 5533 i Eidsberg (0125).Når jeg åpner siden får jeg meldingen: "Feil i filene du har brukt". Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg går ut frå at du har sett bokmerke på sida. Men det hjelper lite. Grunnen er enkel; det du får er ikkje eksisterande sider, dei blir laga for deg basert på val du tidlegare har gjort. Men så snart du har fått den over nettet blir ho øydelagt. Om du då prøver å få ho attende frå eit bokmerke, vil ho rett og slett ikkje vera der, og du får feilmelding. Eg skal prøva laga ei litt meir forståeleg feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Jeg har ikke satt bokmerke. Det jeg gjorde var å velge 1900, Østfold, Eidsberg, Fornavn, satt deretter inn Borge og søk. Da kom han frem, men når jeg velger å se den komplette siden får jeg feilmeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Takk skal du ha. Eg har visst at i gitt situasjonar går det galt. Men sidan det truleg er i mindre enn ein av ein million tilfelle er det litt vanskeleg å finna. Men no har eg eit tilfelle og skal sjå på det. Men det kan ikkje bli for litt ut i neste veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Jeg er 99% sikker på at dette er min Tipp-Tipp oldefar, så jeg takker får dine raske svar og ser med spenning frem til å få overstående bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

Har søkt på tellingen 1900 for Kristiania etter Oscar. Først utelukkes alle kvinner. Ca. 300 Oscar dukker opp, de 10 første lar seg vise, men ved trykk på "neste" uteblir de neste 10 Oscar. I stedet kommer de 10 første av 55 000 menn fram i bildet. Gjentar jeg søket, får opp alle Oscar og så skal plukke ut de med atternavn Andersen, skjer det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg trur eg har funne feilen. Rådet i første omgang er ikkje å veja så mange variantar av Oscar om gangen. Vel du t.d 10, vil det gå bra; vel 20 vil det ikkje. Eg skal prøva løysa det så fort som mogoleg; men det er noko komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.