Gå til innhold
Arkivverket

[#17] Kristiania- telling år 1900


Gjest Eva Karin Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Karin Johansen

Hva er det jeg gjør galt når jeg ikke finner mine besteforeldre, min far og min onkel i folketellingen for 1900 selv om jeg vet at de var bosatt i Kristiania? De bodde i Huitfeldtsgt. 19.,og de het: Hansen, Severin Martin Teodor, f. 1871 i Bergen " Josefine, født 1868 i Raade " Trygve, " 1898 i Kristiania " Sverre " 1899 i "Med hilsen Eva Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager, me har berre deler av materialet for Christiania, resten er hos RHD. Det burde vore gjort merksamt på dette i lenka. No er det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Olsen

Har store problemer med søk på startsiden.Søker etter Sigvart Olsen,men får ikke respons.Kan noen forklare hva jeg gjør galt?Er ganske fersk på PC.Dette temaet er jo veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Olsen

Har store problemer med søk på startsiden.Søker etter Sigvart Olsen,men får ikke respons.I vel feltboksen setter jeg fornavn, og går til neste boks for å legge inn Sigvart, trykker så på finn postane , ingenting skjer. Vet at noe av dette arkivet ligger på RHD,hvor er det? Kan noen hjelpe meg med problemet? Med vennlig hilsen Roar Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Helge Johannesen

Jeg kan gjerne hjelpe deg i gang. Er litt usikker på hvilken startside du er inne på, og hvor i landet Sigvart bor, og hvilken telling su vil se i. Generelt kan det være en fordel å (etter å ha valgt fornavn) oppg Sigvar*, for da blir det listet alle navn som begynner på Sigvar, altså både Sigvard, Sigvart og Sigvardt, i tillegg til alle Sigv... som har flere fornavn. Du får fram disse i en liste. Marker de du ønsker å se nærmere på, og trykk så "Finn poster". Da får du listet opplysningene om disse navnene.Mail meg gjerne på bjohejo@online.no, så kan jeg hjelpe deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Helge Johannesen

Svar til Eva Karin.Ved søk på Josefine Hansen hos RHD, får jeg listet ut familien på 4. Grunnen til at du ikke finner den mannen du søker etter, er at han står oppført som "Theddor Hansen". Født 1872 i Bergen. Barnene Trygve og Svere står der også. Under er et utklipp av søkeresultatet: Theddor Hansen hf g Malerarbeider 1872 Bergen Josefine Hansen hm g Hustru 1868 Raade Trygve Hansen s ug 1897 Kristiania Svere Hansen s ug 28.12.1899 KristianiaLykke til videre i søkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.