Gå til innhold
Arkivverket

[#19] Søk i utvandrer databasen


Gjest Bjørn H. Engseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn H. Engseth

Jeg tror jeg har funnet en liten feil i søkefunksjonen i utvandrerdatabasen. Som eks: Gjør først et grovsøk på Hjemsted (Løiten skrevet på diverse måter)som resulterte i 894 poster. Ønsket så å søke på gård innen disse 894 postene. Søkte på Sandager som resulterte i 1 post. MEN når jeg ba om å hente denne posten så fikk jeg returnert ALLE poster i databasen med Sandager som gård.Dette var bare et eksempel, har fått samme feil når jeg forsøker å slå opp på poster som er resultat av 2nivås søk (Alle Elias som reiste ut fra Olso i 1876 gir alle med navn Elias i databasen). Jeg har kun forsøkt Oslo databasen, vet ikke om det er de samme problemene med de andre databasene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Når eg gjer det same, får eg i siste omgang den eine frå Sandaker utlista i sin samanheng; dvs. lista saman med dei han står saman med i protokollen.Derimot veit eg at det av og til går galt med andre nivås søk. Eg arbeider med det, men kan ikkje lova noo om kva tid feilen er funnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.