Gå til innhold
Arkivverket

[#25] Forskjell i telling 1865 hos Dig.ark. og RHD


Gjest Marianne Hella
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Hella

Jeg har søkt etter min oldemors storesøster, Julie Kristiansdatter f 1858, i folketellingen for 1865 her i Digitalarkivet. Jeg fant henne ikke, men når jeg forsøkte å søke i tellingen 1865 hos RHD, fant jeg henne. Hun bodde i Bindal kommune sammen med Kristine Iversdatter, f 1790. Disse personene er ikke med i Digitalarkivets data. Imidlertid mangler navn på bosted hos RHD. Kan det være en årsak til at hele husholdningen mangler i Digitalarkivet?Jeg blir nå usikker på om det kan være flere opplysninger som finnes bare i den ene databasen. Vet dere noe mer om dette? Her ser du hva jeg finner hos RHD:Informasjon om bostedet:  Tellingsår: 1865  Kommune: Bindal  Kommunenummer: 1811 Antall personer registrert på bostedet: 2.Navn Familiestilling Sivilstand Yrke Fødselsår Fødested Kristine Iversdatter Husmoder e Føderaadskone 1790 Bindalen Julie Kristiansdatter Til Opfostring ug 1858 Bindalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ingen personar finst både i Digitalarkivet og RHD. Hos RHD finst det meste av Nord-Norge og i tillegg ein del kommunar/presetgjeld i sør. Me har resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Jaha, er det slik det er. Det var litt forvirrende, fordi jeg fant Julies søster Petrine i Digitalarkivet i 1865-tellingen. Hun bodde i Brønnøy prestegjeld, mens Bindal tydeligvis sorterer under RHD. Siden dette er nabosogn er det litt forvirrende! Kan være verdt å være oppmerksom på for andre brukere, kanskje. Ellers takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.