Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Marianne Hella

[#25] Forskjell i telling 1865 hos Dig.ark. og RHD

Recommended Posts

Gjest Marianne Hella

Jeg har søkt etter min oldemors storesøster, Julie Kristiansdatter f 1858, i folketellingen for 1865 her i Digitalarkivet. Jeg fant henne ikke, men når jeg forsøkte å søke i tellingen 1865 hos RHD, fant jeg henne. Hun bodde i Bindal kommune sammen med Kristine Iversdatter, f 1790. Disse personene er ikke med i Digitalarkivets data. Imidlertid mangler navn på bosted hos RHD. Kan det være en årsak til at hele husholdningen mangler i Digitalarkivet?Jeg blir nå usikker på om det kan være flere opplysninger som finnes bare i den ene databasen. Vet dere noe mer om dette? Her ser du hva jeg finner hos RHD:Informasjon om bostedet:  Tellingsår: 1865  Kommune: Bindal  Kommunenummer: 1811 Antall personer registrert på bostedet: 2.Navn Familiestilling Sivilstand Yrke Fødselsår Fødested Kristine Iversdatter Husmoder e Føderaadskone 1790 Bindalen Julie Kristiansdatter Til Opfostring ug 1858 Bindalen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Ingen personar finst både i Digitalarkivet og RHD. Hos RHD finst det meste av Nord-Norge og i tillegg ein del kommunar/presetgjeld i sør. Me har resten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Hella

Jaha, er det slik det er. Det var litt forvirrende, fordi jeg fant Julies søster Petrine i Digitalarkivet i 1865-tellingen. Hun bodde i Brønnøy prestegjeld, mens Bindal tydeligvis sorterer under RHD. Siden dette er nabosogn er det litt forvirrende! Kan være verdt å være oppmerksom på for andre brukere, kanskje. Ellers takk for hjelpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Det har me gjort. les du innleiingssida til 1865-teljinga, finn du det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive