Gå til innhold
Arkivverket

[#52] "Feil i filen" for Wadsøe 1801


Gjest Frode Langset
 Del

Recommended Posts

Gjest Frode Langset

Hei og takk for mye og bra arbeide. Jeg søker etter personer på Nordkinn-halvøya (Mårø-Kjøllefjord-Gamvik) i 1801. Da jeg ikke fant prestegjeldet Lebesby forsøkte jeg å gå via lista over dagens kommunenavn. Her får jeg "feil i filen" hvis jeg prøver å åpne Wadsøe". De personene jeg søker burde vel egentlig finnes under Lebesby men der finner jeg dem ikke. Jeg ser at jeg får frem Kistrand når jeg velger Kjøllefjord (som i følge lista over dagens kommunenavn skal representere Lebesby). Er dette riktig? Lykke til videre med arbeidet. Jeg har funnet MYE hos dere, spesiellt i Helgelandstraktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Langset

OBS: Dette er ikke en masende purring, men kanskje en hjelp når du/dere måtte få tid til å se på saken. Jeg har forsøkt å titte litt mere på "filene" og kommer til følgende: Det ser ut til å være en forskyvning mellom de opgitte navnene (lista over dagens kommunenavn) og de man får når man "klikker" på dem, altså "1717 Kiøllefjord" henter "1716 Kistrand", "1716 Kistrand" henter "1715 Maasø" osv. (Det som er litt synd er at "1718 Wadsøe" som sikkert hadde gitt meg "1717 Kiøllefjord" som jeg er på jakt etter, den gir "feil i filen").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg skal sjå på det. Men dette er noko eg berre kan gjera på kontoret. Og der har det vore litt hektisk i det siste. Eg vonar å kunna gjera det på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.