Gå til innhold
Arkivverket

[#53] Maskinen "henger" seg..


Gjest Per H Bråtebæk
 Del

Recommended Posts

Gjest Per H Bråtebæk

24-5-99Takk for et fint verktøy,--som regel fungerer dette bra, men hvi jeg bruker "next"knappen for å bla til neste side,går dette bra de 2-3 første sidene, men så henger maskinen seg.Hva kommer dette av? For liten maskinkraft? Eller ligger feilen hos serveren? Dette sjer bare når jeg blar i sidene til digitalarkivet..ikke på andre internettsider.Takknemlig om jeg fikk et svar på dette. Med vennlig hilsenPer H Bråtebæk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg har ikkje dette problemet. Eg går ut frå at du meiner Neste-knappen i programmet og ikkje Next i nettlesaren din. Eg vil gjerne vita kva kommune/prestegjeld du les, kva maskin (PC eller Mac) og kva nettlesar du brukar.At Digitalarkivsidene oppfører seg noko annleis enn andre sider er ikkje rart; lenker hos hos er ikkje lenker til ei eksisterande sider; dei er ein kommando om å laga ei side til deg. Programmet må også ta omsyn til kva du har gjort før. Å gje deg ei side er med andre ord mykje meir komplisert enn det som normalt er tilfelle.Men normalt går det likevel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Bråtebæk

Takk for svaret ang.maskin som "henger"Når du spør om hviken "nextknapp"jeg mener,så er det nesteknappen i selve programmet.Jeg er ofte inne på sidene til folketellingen for 1900, Stange kommune. Hvis jeg da for eksempel spør etter skole kretser,og begynner å bla i disse sidene,er det at problemet oppstår.Det har også skjedd når jeg blar i andre "egenkomponerte" sider. Jeg bruker en vanlig pc, 166 med 16 mb RAM.Nettleseren er internet explorer, men har også muligheten til å bruke netscape. kanskje det vil fungere bedre?Med vennlig hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.