Gå til innhold
Arkivverket

[#57] Digitalarkivet kjem opp med lagringsboks


Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Eg har vore borti brukarar som ikkje får fram databasesidene frå Digitalarkivet, men istaden bli bedne om å lagra programmet (webcens.exe), noko som sjølsagt ikkje fører til noko resultat. Det må nødvendigvis vera oppsett på lesaren deira som fører til dette. Men kva? Kan nokon gje meg eit godt råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg opplevde nettopp dette da jeg brukte Microsoft Explorer og ikke Netscape. Istedenfor å lagre eller avvise filen valgte jeg å sende den tilbake til leseren/browser og etter det fungerte alt som det skulle. Håper dette er til hjelp for andre med liknende problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Arvid Sternang

Når jeg starter et søk kommer det opp et vindu hvor programmet GetRight spør om jeg ønsker å lagre. Jeg antar at det er dette problemet Jan Oldervoll og Anette S. Clausen er inne på, men jeg lurer fælt på hvorfor dette skjer og hva dette er for et program. Anette valgte å sende filen tilbake til browseren, hvordan klarte du det??? Jeg har kommet rundt problemet ved å klikke på Preferences, da forsvinner vinduet og systemet søker. Løsningen er ikke permanent, neste dag er det på'n igjen. Kan noen forklare dette og gi tips om hvordan problemet kan løses permanent? Forøvrig all honnør til dere som gjør en kjempejobb med systemet, dette er virkelig nyttig for oss som ønker å grave i fortiden! Arvid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Arvid Sternang,Svene

Angående mitt siste innlegg ang. problemer med søk og at det da kommer opp et vindu med programmet GetRight, så bare glem dette (kanskje Jan kan fjerne den?). Problemet viste seg å være at vår kjære sønn hadde installert programmet GetRight som visstnok skal være et bra program når det gjelder nedlastinger, men det kan altså gi visse side-effekter. Jeg visste ikke at han hadde installert dette. Løsningen på problemet er enten å fjerne programmet eller sette en opsjon. Masse hilsener Arvid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.