Gå til innhold
Arkivverket

[#63] Kirkebøker for Sogn og Fjordane


Gjest Bernt R. Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt R. Sørensen

Jeg har stilt dette spørsmålet tidligere i et annet forum og fikk et delvis svar. Prøver igjen her.Jeg har aner fra Førde men er ikke i stand til å finne disse under hverken fødte, vigde, døde eller utflyttet. Betyr dette at datasamlingen ikke er komplett? Jeg har funnet opplysninger på Statsarkivet men prøver å komplettere disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er rett. Dei er ikkje komplette. Me skal prøva få på plass kva i lenken kva seom er der og kva ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berent R. Sørensen

Et spørsmål som er naturlig å stille da: Er det arbeid i gang (et eller annet sted) med sikte på å komplettere databasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ja!Vi har laget et overslag over hvor mye arbeid som gjenstår før vi har alle norske kirkebøker før 1900 på plass i Digitalarkivet. Svaret vi kom fram til var om lag 275 årsverk. Hadde vi hatt 275 dugende personer i arbeid ville vi altså vært i havn på ett år.Men når vi ser på hva vi faktisk rår over av ressurser, ser vi at det vil gå atskillig mer tid (og når vi i tillegg også må registrere mange andre kilder, så vil det naturlig nok ta enda lenger tid). Men noe skjer, og i løpet av de siste månedene har vi nyregistrert om lag 50 000 poster i måneden. Og i Digitalarkivet skal det nå ligge nesten 6,5 millioner poster - så et stykke på veg er vi faktisk allerede kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.