Gå til innhold
Arkivverket

[#66] Søkekriterier


Gjest Tor Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Andersen

Jeg har nå brukt kirkebøkene fra Bergen en god del og jeg har erfart at navn er en relativt fri variabel. Jeg bruker derfor nå konsekvent 'børjar på' i stedet for 'er lik' ved søking. Jeg antar at mange andre har den samme erfaringen og foreslår derfor at standardvalget endres til 'børjar på'.Mvh Tor Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Enge Helgøy

Det hadde vært svært positivt om folketellingene var søkbare på navn for hvert fylke og om det kunne la seg gjøre å søke på mer enn en kommune samtidig. Amerikanerne som hendvender seg til oss kjenner ofte bare omtrentlig til hvor deres familie kommer fra, og en utvidelse av søkemulighetene på denne måten ville gjøre arbeidet vårt mye enklere.Med hilsen Arild E. Helgøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Søking på namn for kvart fylke: Det enklaste er å bruka landsomfattande søk. Då får du opp alle kommunar som har det du søkjer etter. Du treng sjølsagt ikkje gå inn i kvar av dei.Eg har forandre lik til børjar på som standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.