Gå til innhold
Arkivverket

[#71] USA 1880


Gjest Aase R.Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Eg skal sjå om eg kan laga 'lands'omfemnande søk også her. Men det blir kanpt på denne sida av sommaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Til spørsmålet om flere amerikanske stater: De store "norske" statene er med i det utvalget vi nå har. Av de resterende er det New York som har et interessant antall nordmenn, men der er 2000 nordmenn spredt ut blant 2 millioner - slik at det blir litt av en jobb å rulle seg gjennom alle filmene for å spore dem opp. Men arbeid med å gå gjennom de øvrige statene er i gang - dog ikke i regi av Digitalarkivet, slik at jeg ikke vet om vi får anledning til å legge ut materialet, og slett ikke når det kan skje. Det arbeides også med edbregistrering av tellinger i USA, slik at det nok etterhvert vil komme søkemuligheter den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Yngve: Vet du om det finnes noen steder hvor man kan finne nordmenn i Chicago, eller om det finnes noe registrert over de som omkom i storbrannen i Chicago i 1871?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Beklager at min innlegg ovenfor kom på feil plass, men håper du kan hjelpe meg uansett. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.