Gå til innhold
Arkivverket

[#81] MT 1663-66


Gjest Ketil Firing Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Firing Hanssen

Til tross for mange feil i den elektroniske utgaven av dette manntallet har jeg hatt stor nytte av at det er søkbart på nettet. Jeg har forstått at det ikke er en prioritert oppgave å rette opp feil (jeg tenker ikke bare på korrekturlesing, men også at data kommer i riktig rubrikk). Jeg håper imidlertid det er mulig å få retet opp disse feilene, som sannsynligvis skyldes en konverteringsfeil: 1. Gårdene i Stokke hovedsogn i Stokke prestegjeld, Tønsberg prosti, er oppført under Kodal sogn i Andebu prestegjeld (gårdene i Skjee og Arendal annekssogn i Stokke prestegjeld er korrekt oppført). 2. Gårdene i Helleland og Bjerkreim sogn i Helleland prestegjeld i Stavanger prosti er oppført under hovedsognet i Sokndal prestegjeld. Gårdene i Heskestad sogn er her korrekt oppført under Heskestad sogn i Helleland prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Takk for tilbakemelding! Vi har merket oss de påpekte feilene, og skal sørge for å få det rettet - når vi oppdaterer filene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Marianne Sulesund

Hvorfor får jeg "Forbudt område" når jeg forsøker å søke på MT 1663-66? Må man ha kode eller være student? Takk for kjempeflotte muligheter for slektsgransking. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Mt 63-66: For Nedre Borgesyssel prosti er den venstre søkeboksen redusert til en liten firkant, slik at det ikke er mulig å søke på prestegjeld, gårdsnavn osv. Dessuten står det "tom" på den linja innholdet skulle stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Nedre Borgesyssel: Skal prøva å reta det så snart som mogleg. "Forbudt område": Denne meldinga kan eg vanskeleg forstå stammar frå oss. Kan du gje meg litt meir detaljar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.