Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Widar Bråthen

[#85] Folketellingen 1801 - Eidsberg kommune

Recommended Posts

Gjest Widar Bråthen

Når jeg i et søk får treff i Eidsberg i Smaahlenene, er det MEGET sjelden at det kommer opp noe når jeg dobbelklikker på denne "kommunen", som i tellingen skrives Edsberg. Har det noe å si at det er skrevet slik og ikke Eidsberg ? Takknemlig for svar til wibraath@online.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anette Skogseth Clausen

Det er mulig at to forskjellige skrivemåter har ført til at linkene ikke virker, men 1801-tellingen er Jan Oldervoll sitt bord så her tror jeg vi må vente til han er tilbake i begynnelsen av august.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Widar Bråthen

Angående folketellingen fra 1663 - 66. Vet noen når Smaalenene i Østfold kommer med der; altså nåværende kommuner Aremark, Marker, Rømskog, Eidsberg, Rakkestad, Skiptvet, Askim, Spydeberg og Trøgstad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Eg kan elles ikkje sjå at det er noko feil med Eidsberg. Beklagar at eg har oversett spørsmålet før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.