Gå til innhold
Arkivverket

[#86] Referense til tidligere innlegg


Gjest Tor Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Andersen

Jeg har sett at enkelte refererer til tidligere innlegg ved hjelp av tittel og sist brukt. Dersom tittelen ikke er entydig og noen andre skriver på innlegget slik at datoen endres blir det vanskelig å finne. Vil det være mulig å gi hvert tema et løpenummer, eller at dato for første innlegg også angis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Dette er Jan Oldervoll sitt område så jeg overlater til han å svare når han kommer tilbake i begynnelsen av august.Jeg vil imidlertid oppfordre brukere av debattforumene til å referere til tittel og forfatter på innlegget som det står skrevet i temalisten, disse er konstante, mens datoen i listen vil endre seg kontinuerlig.En kan videre vise til et eventuelt under-innlegg vha dato og dette innleggets forfatter. Eksempelvis kunne en referanse til mitt innlegg her se slikt ut: "Se 'Referense til tidligere innlegg' av Tor Andersen: 26.07.99., Anette Skogseth Clausen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tor Andersen

Det Nr. som nå er lagt inn foran innleggene er i det siste også tatt i bruk som referense til et tidligere innlegg, men det er like lite fast som datoen som bemerket over.Jan O. skrev i et innlegg som jeg ikke finner tilbake til at han primært hadde lagt dette inn for å se hvor mange innlegg som kom inn (?).Dersom dette Nr. kunne tildeles det OPPRINNELIGE innlegget, så vil det også kunne brukes som en fast referense i senere innlegg (sammen med tittel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Diskusjonsforumet bruar programvare som primært er brukt til andre funksjonar, der referanse er lite aktuelt. Eg skal tenkja litt på problemet, men ber om forståing for at programvare ikkje kan forandrast slik at det er mindre tenleg til primæroppgåvene. Men eg ser problemet i denne samanhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

No er dette i og for seg ordna. Nummera du blir ståande. Men dei er sjølsagt litt vanskelege å finna, sidan nummera no ikkje kjem i rekkefølgje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Takk for det. Vi får se hvordan erfaringene blir.Nå er det i hvertfall mulig å søke etter nummeret dersom alle tema velges og 'Find' brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.