Gå til innhold
Arkivverket

[#100] søk i 1865


Gjest bjoerboy@online.no   Bjørn Erik Boye
 Del

Recommended Posts

Gjest bjoerboy@online.no   Bjørn Erik Boye

Når jeg legger inn følgende søk hele landet:etternavn begynner på bo 0Får jeg bare en liten prosent svar på bo... i forhold til, dersom jeg går direkte inn på f.eks. Bergen. Er det noe jeg har misforstått ? Ellers så er jeg meget takknemelig overfor den jobben dere gjør. Mvh Bjørn Erik Boye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg finner 13 forekomster av Boye i Bergen uavhengig om jeg gjør det på den måten du først prøvde eller om jeg går direkte til Bergen. Det skal ikke være noen forskjell om en gjør et landsomfattende søk eller går inn på et bestemt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Erik Boye

Prøvde det samme idag igjen. Fikk 20 treff på landsomfattende søk, fra bokken til boyesd. På direkte søk i byer o.l. opptrer ikke dette problemet. Kan være "noe jeg ikke har fått med meg" Søkte eksakt som igår - etternavn - børjar på - bo - 0 - og søk.Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Erik Boye

Fikk selv svaret på dette idag. Setter ofte født feltet lik 0 som et "søkertriks" Gjør jeg det i dag, får jeg 20 svar ved 0, og ca 80 svar dersom jeg ikke forandrer oppsettet. Ved søk på etternavn, begynner på og bo Snodig.Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.