Gå til innhold
Arkivverket

[#102] "Oure" prestegjeld i 1801


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Tidligere idag forsøkte jeg å skanne gjennom prestegjeld i bl.a. Møre og Romsdal i FT1801. Ingen problemer, bortsett fra for "Oure/Aure" hvor det bare kommer fram et tomt felt, uansett hvilken rekkefølge av søkekriterier jeg brukte. Er det en datafeil eller er mangler det materiale for Oure/Aure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Om det var noen problemer i 1801 igår, så ser de ihvertfall ut til å være i orden nå. Jeg har ingen problemer med å få opp data i Oure. Har du det fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Ingen problemer idag hvis jeg går inn via linken for søking "ordna prestegjeldsvis". Hvis jeg derimot søker på landsbasis med et gitt fornavn og velger å gå inn på "Oure" i Romsdal, kommer det ingenting opp. Dvs. det kommer en heading, men ingen oversikt over navn.Oppdaget også tilfeldigvis at "Oure" er litt spesiell når det gjelder søk på "Person-variabler". Menyen har en knapp for søking på "Hushald" som jeg ikke i farten har funnet for andre prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.