Gå til innhold
Arkivverket

[LØST] Hvem var og hvor er Albert Søkvist og Oline Larsen. Sist funnet i Skjeberg


Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Jeg håper noen kan være så vennlig å hjelpe meg med denne saken, da jeg står bom fast.

 

Laurits Søkvist (Albertsen) ble født 31/3 1899 i Skjeberg.

 

I 1900 tellingen bor Laurits i Tune og i 1910 tellingen, så er gutten tilbake i Skjeberg

 

Laurits Albertsen fra DIS gravminner

 

Under merknaden på dåpen så synes jeg det står noe om at foreldrene er meldt til fattigvesenet.Det står også noe om leiermål, men får ikke helt taket på om det er 1. eller 2.!

 

Foreldrene Oline Larsdtr. skal komme fra V. Fredrikstad og etter hva jeg har fått vite, så skal Albert Søkvist (Sjøkvist) være fra Sverige. Navnet indikerer jo også dette.

 

Jeg har ikke med min beste vilje klart å finne hverken Albert eller Oline i FT, for 1900 eller 1910.

 

Det jeg har funnet så langt er en Gustav Albert Gabrielsen innflyttet til Skjeberg (Borgenhaugen) i 1896

Om dette er den Albert jeg leter etter, ja hadde det vært så vel.

 

Er jeg heldig og får løst denne floken?

 

Obs headingen skal være Albert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under merknaden på dåpen så synes jeg det står noe om at foreldrene er meldt til fattigvesenet.Det står også noe om leiermål, men får ikke helt taket på om det er 1. eller 2.!

 

Leser det som:

Begges 1ste leiermaal. Anmeldt af Fattiggaardens Forstander O. Tegneby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tiders Hanne Line og tusen takk :)

 

Albert fant jeg nå gift i Idd, 1901 med patronymet Andersson.

 

Jeg har foreløpig ikke funnet han innflyttet, men mulig en bror som er innflyttet til Idd i 1903, Oscar Søderkvist.

 

Selvfølgelig står det bare Sverige, men nå har jeg fått en del mer å gå etter.

 

Igjen mange takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.