Gå til innhold
Arkivverket

[#141] Ny utgåve av lansomfemnande søk 1801


Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Me har hatt litt trøbbel med å få med alle i landsomfemnande søk i 1801. No er det installert ei ny utgåve, som eg meiner skal få med seg alle. Eg er særdeles interessert i dokumenterte opplysningar om folk som ikkje kjem med, men som altså finst i originalen. Gjev meg presetgjeld og namn.På førehand, takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Landsomfattende søk - gård begynner på Ø/ø, gir feilmelding "feil i filen du har brukt". Søk i originalen, gård begynner på "ø" viser gården Øvsen. Søk i den nye utgaven av tellingen, gård begynner på "Ø/ø" viser også gården Øvsen (Hammer prestegjeld).Jeg bruker IE 5.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tomas Eagan

Flotte sider, men kanskje hatt litt problemer med overgangen til ny 1801 side? Jeg finner O-dalen (Hedmark) i den gamle versjonen, men ikke den nye. Jeg bruker IE 4.5 (Mac)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Den er der nok. Odalen skiftar mellom Odalen og Strøm. I det nye er det Støm som er blitt namnet, rett og slett fordi namnet er blitt henta frå originalkjelda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Vivian Linerud

På gården Hefte Kind Yttere i Ourdal befinner det seg enke ved navn Berit Haavelsdtr 57 år. Ved søk på flere personer med samme/lignende etternavn greier jeg ikke på noen måte å finne henne igjen! Prøver også å søke på Berit, men hun dukker ikke opp der heller. Forsøker da å søke på fornavn inneholder: "rit" og da blir det klaff. Hva skjer?Vivian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.