Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Stein Johannessen

[#152] Feil i kirkebok, Oppdal, Gifte 1753-1903

Recommended Posts

Gjest Stein Johannessen

Til mins store glede så jeg at kirkebøker for Oppdal var lagt ut i går. Her har jeg masse slekt og hvilket verktøy for å finne enda mer. I går var jeg innom gifte 1753-1903, og alt virket fint. I går kveld og i dag kommer følgende feilmelding"Ukjent fil.Feil i filen du har brukt. "De andre fungerer som de skal.Avslutningsspørsmål, er det planer å legge ut konfirmasjonslistene for Oppdal ?mvh Stein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Keti Firing Hanssen

Det er feilaktig oppgitt at registreringen av døpte, gift og døde starter i 1753. Det korrekte er 1739 (slett ingen ulempe...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Pettersen

Jeg har erfart det samme som deg Stein Johannessen! Jeg får den samme meldingen. En anne ting som jeg har oppdaget er at kronologien ikke er 100%. Enkelte av registreringene følger ikke årstallrekken. F.eks. ved et større søk kommer det noen helt til sist som er døpt på et langt tidligere tidspunkt enn de foranstående. Ellers vil jeg rette en stor takk til de som står bak arbeidet, og som har gjort dataene så tilgjengelige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anette Skogseth Clausen

Nå er lenken til vielser i Oppdal rettet opp. Spørsmål om materialet og/eller om mer materiale er på vei blir nok best besvart av Oppdal historielag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive