Gå til innhold
Arkivverket

[#164] Ny hjemmeside


Gjest Tor Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Andersen

Jeg vil gi noen tilbakemeldinger på den ny hjemmesiden:Jeg synes det var lurt å legge ut de siste nyhetene på siden. Disse har jeg likevel sett på med jevne mellomrom så det sparer noen tastetrykk.Høyre del av skjermen ble litt 'rotete'. Kan det ikke være like bra å lage en horisontal deling slik at høyre del legges ut øverst og meldingene nederst?Er det nødvendig å ha 'Lenke' på en egen linje når det ellers på sidene er en del av teksten? Mitt forslag er at overskriften f.eks. Hjelpesida brukes som lenke direkte (eller at lenke står på samme linjen).Den røde linjen så bedre ut tidligere da den var som en linje.Jeg leste også gjennom hjelpeteksten. Den bør vel oppdateres til å dekke de funksjonene som finnes dvs 'Børjar på' som synonym for '*' og 'Inneheld' som kan brukes i stedet for det ulovlige '*nnn*'.I hjelpeteksten står det også: "Det er også slik at det vert gjort forskejll på store og små bokstavar. anders finn ikkje Anders." Dette kan jeg ikke få til å stemme med det som foregår på de grønne sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Takk for tilbakemelding. Eg trur me har prøvt det mest når det gjeld høgre delen. Det kan tenkjast at lenke på overskrifta ville vera lurare. Problemet med det er at då kan ein ikkje bruka lenker utan understreking; folk vil ikkje oppdaga at det er ei lenke. Og legg ein understreking på lenker vert sida meir uryddig. Problemet med å leggja lenka bak overskrift, eller på siste linja, er lenkene då kjem forskjellige stader på linjene. Det vart uryddig.Den raude linja såg nok betre ut før. Men bestod den av små bilete; no er den tekst. Fordelen med å ha det slik det no står er at den lastar mykje raskare, som betyr noko når ein er på modem. I tillegg er det også mykje lettare å laga nye lenker.Hjelpetekstane er under omarbeiding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Ivar R. Tautra

Vedk. den raude linja: Sjølv brukar eg modem, men har aldri oppfatta den raude linja som treig å lasta. Bilete tek ofte tid å lasta, men ikkje små bilete som utelukkande består av enkel tekst. Om de likevel vil ha linja som no, dvs lenkene som tekst, hadde det kanskje teke seg betre ut som desse var samla på ei linje, og ikkje to.Med helsingPer Ivar R. Tautra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.