Gå til innhold
Arkivverket

[#170] Engelsk


Gjest Aase R.Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R.Sæther

Klikkar du på Stars and Stripes på fyrstesida, får du opp engelsk tekst. Men går du derfrå til t.d. folketellingane, er alt på norsk. Det er vel ikkje så enkelt for ein amerikanar å forstå "børjar på" og "inneheld" og alle dei andre nyttige orda som ein bør forstå for å kunne søkje? Er dette moko som kan gjerast noko med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

I det det alt vesentlig kommer overskriftene til hver kolonne på engelsk, men jeg har sett at kolonner som ikke alltid benyttes i de lokale tellingene kan ha norsk overskrift. Eksempel: "Sedvanlig bosted" og "Midlertidig bosted i FT 1900 for Hønefoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg får engelsk tekst (med enkelte norske setninger) på alle de innledende sidene unntatt for 1663-6. Jeg får også 'fulle' engelske utgaver av folketellingene ved å gå via Censuses.Dersom jeg i stedet velger Engelsk på forsiden og så 1900 nederst på siden kommer jeg inn i den norske utgaven av FT 1900, så her er det kanskje en feil med linkene.I engelsk utgave er det heller ikke mulig å velge FT 1800 i nytt format, men det er kanskje hensikten inntil den er 'godkjent'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Pussig, men i dag får eg engelsk på alt anna enn 1900, endå eg skal vedde på at eg gjer akkurat det same som i går (eg har forresten bestemt meg for å slutte å vere skråsikker, så veddemålet blir hermed trekt. Men direkte val på 1900 via engelsk framside blir i alle fall norsk. Hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg skal gå gjennom heile det engelsk med det første. Men først vil eg ha orden på det norske. Det innber ny utsjånad på dei vanlege sidene, og nye hjelpesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.