Gå til innhold
Arkivverket

[#178] Format på registreringer


Gjest Jan Langeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Langeland

Vi har kirkebøkene fra Rødøy i Nordland lagt inn i DBASE 3+, komplett fra 1739 til ca 1900. Formatet vi har brukt er i høyeste grad hjemmelaget, og om vi skal kunne legge det ut må det trolig omformateres.Hva må gjøres? Hvilke feltnavn/lengder må vi ha? Og hvilke program bør brukes? Er det noen kompetente personer som har tid og mulighet å rettleie oss gjennom dette? Noe annet vi bør huske på?Vi har også skrevet inn millitærrullene fra 1806-1835 for Rødøy, grunnet stor innvandring og manglende fødselssteder for de som er nevnt der.Ser frem til å høre fra dere! MvhJan Langeland 75645857 - jan.langeland@nl.telia.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg vil tru at dBase III er heilt OK. Med tanke på utleggjing i Digitalarkivet er det noko av det beste; omformatering til vårt format skjer i alle høve drå dBase-format. Feltlengder er greie så lenge dei er under 255. Enklaste måten å finna ut om dette går bra er å senda ein fil til meg, oldervoll@hi.uib.no, så skal eg sjå på henne. Du kan gjerne senda som vedlegg til e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.