Gå til innhold
Arkivverket

[#200] Nytt brukergrensesnitt - "Neste" blir feil


Gjest Bjørn Marthinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Marthinsen

Jeg fikk tilslag på 15 personer på et søk, og fikk opp de første 10 på skjermen. Klikket på disse etter tur for å se hele deres familie. Dette fungerte OK. Så skulle jeg gjøre det samme med de neste 5, men da ble det tull. Person 10-15 får jeg ikke klikket på så jeg ser deres familie, og etter å ha bladd litt fram og tilbake blir listen bare rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

En variant over samme tema:I kirkebøkene kommer post 1-10 opp. Neste øker til 11-20 i overskriften, men viser 7-16 i bildet. Deretter 21-30 i overskrift og 17-26 i bildet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg har også prøvd å ta Neste etter å ha kommet til en gård. Neste gir da neste gård i riktig nummersekvens pga at antall bosatte er kjent.Når jeg prøver Førre så hopper jeg over en gård dersom det er færre enn 10 bosatte på den mellomliggende. Jeg har testet og får forrige gård ved å gå til # (først på aktuell side) - 1 i stedet for -10. Men det har kanskje andre uheldige sider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

No burde det vera betre. Men dette er noko komplisert, og skal i tilegg oppføra seg forskjellig i forskjellige situasjonar. Om du finn noko gale er eg som alltid svært glad for melding om det. Nett no har eg i tillegg tid til å ordna det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.