Gå til innhold
Arkivverket

[#205] Nytt brukergrensesnitt


Gjest Elisabeth Augdahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth Augdahl

Jeg har tidligere brukt samtlige folketellinger i forbindelse med slektsforskning. Jeg synes det er mye vanskeligere å slå opp en familie med dette nye brukergrensesnittet. Jeg slår f.eks opp på en gård, så kommer det opp kun én person der jeg vet jeg skal finne en hel familie, og kommer ikke videre. Hvordan finner vi nå de opplysningene vi trenger? Jeg har prøvd meg i Nord-Trøndelag både i 1801-folketellingene og 1865. Når jeg så søker på etter-og/eller fornavn, får jeg opp masse navn, men får ikke klikket meg til aktuelle gårder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

I utgangspunktet er det ikkje gjort nokon forandring her. Men det kan nok vera at eit og anna ikkje fungerer slik det skal. Men det skal eg nok ordna. Eg skal kontrollera dette seinare i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg er enig med Elisabeth. I går kom den aktuelle personen opp uthevet på det aktuelle bosted. Nå kommer bare personen. I tillegg er det noe rart med Neste-indeksen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Nå ser det bra ut.Et annet problem har dukket opp. Landsdekkende søk gir en liste med navn. Avkryssing av navn og søk etter disse gir ikke noe resultat. Det kommer opp 'SoekOrd' i venstre ramme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Sollie

Avkryssing av navn etter landsomfattende søk gir meg resultat sortert etter kommune. Men når jeg klikker på navnene får jeg beskjeden: "arkivverket/1865/f61560 ReadSubset", så her er visst, som du sier, mer ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Og det er det blitt. Og så ei lita forklaring: Eg har bygt om programmet ein del for at det skal vera lettare å føreta forandringar. Men om denne omleggjinga skulle vore testa ut heilt og fullt, ville det tatt veker. Derfor nyttar eg meg av brukarane. Men sjansen for at det blir feil ein annan stad når ein forandrar noko er forholdsvis stor. Men det blir mindre og mindre feil for kvar runde. Meld difor frå i dette forumet, gjerne med eit nytt tema for kvar ny feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.