Gå til innhold
Arkivverket

[#228] Hvor er forklaring til forkortelser?


Gjest Ann Kristin Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Det første ein blir blind på er augene, seier dei. Når du trykkjer på folketeljingslenka nede på sida får du opp ein todelt skjerm. På høgre sida er ein forklarande tekst. der er det lenke til forkortingar, øvst på sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kristian Fjeldsgård

Så langt jegh ser med mitt ene øye er det link til forkortinger i 1865 og 1900 tellingene, med det andre øyet mitt som vanligvis også ser utmerket finner jeg ikke linken i 1801 og 1660 (vel mindre aktuelt behov)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Rett. I desse teljingane finst det ikkje eit system for forkortingar. Eigentleg finst det svært lite forkortingar der i det heile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

I debattforumet ang. kilder kommer det titt og ofte spørsmål om ord og uttrykk - finnes det noen rutine for å legge disse inn på ordlista - ev. med forklaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Egil R. Ørndal

Jeg tror jeg har blitt blind paa begge oeynene. Jeg finner ikke noen lenker til forklaring paa forkortelser i det hele tatt! Jeg har undersoekt alle lenker paa alle sidene jeg har faatt opp og har ikke funnet noen forklaringer paa forkortelsene. Muligens leter jeg paa feil sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

På den forsiden som kommer opp når du velger FT 1865 eller FT 1900 fra Kjeldetype kommer lenken opp like under landomfattende søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.