Gå til innhold
Arkivverket

[#243] 1801 for Grong, og evt landsomfattende søk?


Gjest Anne Hildrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Hildrum

Hvordan finner jeg nå 1801 folketellingen for Grong? Når jeg går inn på Grong får jeg bare valg om 1865 og 1900 folketellingen. Hvordan får jeg dessuten muligheten for landsomfattende søk? Årstallene som før sto nederst til høyre er borte vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Grong eksisterte ikkje i 1801. Var då del av Snåsa prestegjeld (Sneaasen). Systemet vårt burde ha fanga opp dette når du slær opp på Dagens kommunar. Men dette er eit automatisk system som må gå gjennom ei rekkje delingar og samanslåingar og som i tillegg må tola på at dataene er lagt inn rett. Eg er ikkje forundra over at dette kan gå glat no og då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Prøvde meg på Snåsa jeg, men fant ingen garder der, tenkte meg litt om og prøvde meg på Overhalla, og Bingo der var Grong.Bare dere nå ikke fjerner den gamle 1801 ifb med alle endringe deres, så skal jeg alltids tilpasse meg.Ellers hjertlig takk for kvikt svar midt i påskeferien. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager, det var nok Overhalla. Inntil vidare er det ikkje planar om å fjerna gamle 1801, men det kjem nok til å skje. Me kjem ikkje til å vedlikehalda to grensesnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.