Gå til innhold
Arkivverket

[#281] Gjesteboka


Gjest Arnfinn Småli
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Småli

Er det mulig å få laget en snarvei til gjesteboka, slik at en slipper å gå omveien om 1801-tellinga? Jeg er innom der hver dag, og syns det er vel mye "klikking" for å komme dit. Kanskje finnes det en lettere måte ikke jeg har sett, og i så fall beklager jeg spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me tenkjer oss eigentleg å leggja ned gjesteboka. Sleksgranskardebatten oppfyller vel dei same ønskjemåla som gjesteboka har oppfylt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Etter ein rask tur innom gjesteboka (som eg ikkje har besøkt på SVÆRT lenge) er konklusjonen klar: Legg ned. Det blir altfor mykje tull i slike "gjestebøker" - men eit spørsmål i same rennet: Denne lista over etterlyste personar som ligg på same sida, er den oppegåande, eller - ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Jeg hadde selv heller ikke vært innom gjesteboken på lenge. Men nå ser jeg at den fortsatt blir flittig brukt - også til etterlysninger. Jeg er enig med deg Jan, at slektsgranskerdebatten oppfyller formålet som gjesteboken en gang hadde - for dem som finner frem dit. Mange av dem jeg tidligere hadde kontakt med via gjesteboken, kjente ikke til alle de andre søkemulighetene på DA - og dermed heller ikke slektsgranskerdebatten. Og hvis jeg ikke har oversett noe i dag, er der heller ingen lenke til DA hverken fra gjesteboken eller på inngangssiden til den gamle 1801-utgaven.Vi ser jo også her i innleggene at en del brukere ikke har registrert den nye digitalarkiv-adressen. Så kanskje en info om den nye adressen kan legges inn på inngangssiden til DA en tid. Da vil iallfall alle som har funnet frem så langt, se adresseforandringen - får med seg alle oppdateringer og finner lenken til debattforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Irmelin Stensaker

Jeg har nettopp besøkt gjesteboken.Jeg vet ikke om den ansvarlige for denne er klar over det,men det er en hel del meldinger som med fordel kunne vært slettet.Faktisk helt tilbake til 25.04.Med vennlig hilsen Irmelin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ho er hermed stengd. Me har ikkje kapasitet til å følgja med. Og ho blir visst helst brukt av ungdomsskuleelevar, mange utan folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.