Gå til innhold
Arkivverket

[#284] Formatering og korrekturlesing av bidrag


Gjest Egil Thee Danielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Thee Danielsen

Det hender man har lyst til å skrive et ord eller to i kursiv. Jeg prøvde meg — nærmest for å se om det virket — i et innlegg under debattforum 2: “Folketellingane i Amerika 1880”. Resultatet ble ikke helt som jeg hadde ventet.Jan Oldervoll har selv f.eks. i «Hjelp i bruk av Wincens» både brukt kursiv, fet skrift, fet kursiv, innrykk og farger, så åpenbart er ikke dette noen umulighet.Er en “formatering light” reservert for Digitalarkivets medarbeidere eller kan også vi andre bli innviet i prosedyrene?For øvrig synes jeg det ville være nyttig — især for alle dem som skriver sine innlegg direkte inn i “skriveboksen” — å kunne \i{se} hva man har skrevet før man ugjenkallelig sender det av gårde. Hva med en trykkedings FORELØPIG INNSENDING (hvor man eventuelt kan korrigere detaljer i sitt bidrag) — hvoretter man trykker på knappen OK KORREKTURLEST (eller lignende)? Jeg vet ikke engang hva “Klar til trykking” heter på dagens sjargong; dette innlegget kommer jo ikke akkurat “på trykk”. Mitt poeng er i alle fall at vår digitale verden synes å ha hoppet over leddet “korrekturlesing”. Jeg vet at det er mange gløgge hoder som mener at man ikke lenger trenger slikt, men hva med oss andre?Som de “digitale grafemene” i \i{se} ovenfor viser, prøvde jeg meg igjen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

For det første:Her er tre forskjellige typar sider i Digitalarkivet, sjøl om alle kjem til brukaren som vanlege HTML(web)-sider. For å få fram spesielle effektar, kursiv, andre fargar, men også linjeskifte, må det setjast inn spesielle kodar (taggar) i teksten. Dette vert gjort på forskejllige måtar:Nokre sider er laga som som html-sider. Då brukar ein gjerne eit eller anna program der ein kan laga kursivering og liknande nett som i eit tekstbehandlingsprogram. Det er då dette programmet som set inn kodane, og teksten blir lagra med kodar. «Hjelp i bruk av Wincens» er ei slik side. Dei fleste sidene i Digitalarkivet er produsert frå databaser. Dette gjeld sjølsagt datane, men også menyane og jamvel framsida. Då er det dette programmet som både hentar data og set på kodar før det blir sendt til deg. Eigentleg er også debattforum eit slikt databasebasert system. Når namnet ditt kjem i feit skrift er det programmet som set på dette. Men den teksten du sender inn vert det gjort lite med. Einaste er at om du lagar to linjeskift, vil det i teksten koma eit nytt avsnitt. Derimot vil ikkje eit linjeskift føra til noko som helst. Om innlegget ditt skulle koma ut med kursiv kan det skje på ein av ot måtar. Anten at du skriv inn HTML-kodane for kursiv eller at programmet mitt finn ut at du vil ha kursiv og set på kodane. Med andre ord, du kan sjøl setja på desse kodane. Men eg er ikkje så glad for det fordi om det blir gjort galt vil det kunna få konsekvensar også for innlegg etterpå. Når det gjeld høve til retting av innlegg, er eg interessert i kva folk meinar. Eg trur ikkje det vil vera aktuelt å la folk retta etter at dei er komne på plass. Men det kan vera aktuelt å la folk få ein korrekturrunde. Kva dei de, folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Ja takk. Ein "førehandsvisningsknapp" ville vere fint. Det er lettare å sjå feil då, og det er irriterande å ha lagt frå seg innlegg med feil i, eller tomme innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Et par debattforum jeg har vært innom i Tyskland, har valg mellom se innlegg og send innlegg. Det har vist seg (eller nettopp ikke vist seg;c)) svært praktisk.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.