Gå til innhold
Arkivverket

[#295] Det må da være noe feil i Kristiania 1900


Gjest Laila Normann
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Normann

Hei! Uansett hvor jeg nå leter i f.eks. Kirkegaardsgata (som forøvrig må søkes frem via gårdsnr.) får jeg samme familien... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Det ser ut som om denne familien er klonet i stort antall. Amborline som er et spesielt fornavn fra denne familien forekommer 4456 ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Etter det jeg kan se, må det være noe som er "riv ruskende galt". Under Gardsnr. står gatenavn, under gatenavn står f.eks. Forretningslokaler og Theater, under antall personer står det 9 butikker og kontorer... Eller er det jeg som har misforstått:)) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Hastverk er stendig lastverk. Eg skulle ordna Kristiania 5 minutt før eg måtte gå. Eg skulle byta ut ei korrupt fil med ei rett fil i genereringssystemet. Og bytte feil fil. Men no burde det vera i orden. Men når først ting børjar gå galt, kjenner eg meg aldri trygg. Men eg meiner det skal vera bra no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Er dette under arbeid? Fødselsår forekommer også i kolonnene Sivilstand og Yrke. Det blir litt upraktisk med tre søk.Det ser ut som om det er kolonnene Sedvanlig/Midlertidig bosted som skaper problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg skal sjå på det. Det er truleg det at me har materialet frå to forskjellige instiutsjonar som gjer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.