Gå til innhold
Arkivverket

[#313] Digitalpensjonatet


Gjest K.Sandberg
 Del

Recommended Posts

Gjest K.Sandberg

Når man går inn på Digitalpensjonatet, dukker det opp en rekke navn over de som bestyrer de forskjellige listene. Deretter må man gå inn på hvert enkelt navn for å se hva som befinner seg under vedk. navn. Gresselig tungvint, spør du meg ! Ikke til forkleinelse for noen - det er fantastisk at noen har gjort dette arbeidet - men jeg synes at saken er viktigere enn navnet. I det minste burde det sammen med vedk. navn ha vært nevnt hva som befinner seg der.Kunne dette ordnes ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Jeg skjønner ikke helt problemet, men der er kanskje en liten misforståelse ute og går? De kildene som personene i Digitalpensjonatet har registrert, vil du også finne blant alle andre kilder som er utlagt - f.eks. under kirkebøker/døde for de respektive prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.Sandberg

Med min nest siste setning mente jeg at man ved siden av navnet kunne skrive f.eks. gravlagde i .. prestegjeld 17..-18.., men som Britt Frank skriver, så har jeg nok misforstått litt. Har ikke fått med meg at det er det samme stoffet som fins under f.eks. kirkebøker etc. Beklager, da er det jo ingen grunn til å ønske det annerledes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.