Gå til innhold
Arkivverket

[#314] Sortering av innlegg i debatten


Gjest Ulla Kristoffersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulla Kristoffersen

Hade det vært en mulighet å ordne debatten under forskjellige tema? F.eks: Fylke - sogn. By. Slektsnavn. Yrke osv. Som det nå er, må jeg lese igjennem alle gamle inlegg hver gang jeg har funnet en ny slekting og vil vite om noen har lagt inn noe om denne personen tidligere. Dessuten sier nåværende titler ofte lite om innholdet. Antingen tror man ikke det er et aktuelt tema, eller man leser noe som viste deg ikke være aktuellt.Jeg foreslår noe i retning av systemet Rötters Anbytarforum i Sverige har. Der er det lett å finne et spesiellt tema uten å bruke mye tid å lese alt. Synes ellers debatten er en meget nyttig side. Har selv funnet meget intressant der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette har vore diskutert før og konklusjonen var vel eigentleg at det er best det er som det er. Eg må også leggja til at slektgranskardebatten er ei ekstrateneste som ikkje har særskilt høg prioritet hos oss. Så det er lite aktuelt å leggja ned mykje programmeringsarbeid i forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Flytter opp denne gamle debatten igjen. Ja det har virkelig skjedd store forandringer på Digitalarkivet siden sommeren 2000!!1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

De som ønsker en slik tjeneste som er nevnt kan benytte DIS sitt Slektsforum.En annen sak i samme gate er at Arkivforumet inneholder 80-90% forespørsler til Statsarkivet i Bergen. For oss som sjelden har noe å gjøre med kilder fra Vestlandet hadde det vært en fordel med et eget forum for SAB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

(4)Til hjertesukket i avsnitt 2.Ja, vi er heldig som får svar på våre henvendelser til SAB på dette forum.Slektsforskning er nok ikke en prioritert oppgave på statsarkivene, men når noen er villig til å bruke fritiden sin på å besvare henvendelser, så må vi bare være takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Ved omlegging av Arkivverkets nettsider (2009/2010) vil det forhåpentligvis bli et eget opplegg for spørsmål-og svar-tjeneste til ihvertfall Statsarkivet i Bergen, og kanskje også andre statsarkiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.