Gå til innhold
Arkivverket

[#321] Utvandrermuseet,fornavn


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg har problemer med søk på fornavn i arkivet for utvandrere. Har søkt på f.eks ett av de første navnene på listen som en kontroll,"Ingen funne " som svar. Er det teknisk feil?? Forøvrig:Hvor godt dekkes perioden ca 1874?? Takk for dette sentrale registeret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Hvis du referer til en søketjeneste hos utvandrermuseet kan vi dessverre ikke hjelpe deg, det er ikke våre sider. Hvis du derimot har problemer med våre databaser må du nesten spesifisere hvilke kilder det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Meldinga liknar mistenkeleg på vår. Eg trur kanpt det er teknisk feil. Har du sett rett variabel i variablevalet? Det er lett for å bruka den første og søka på namn. Og då går det galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Det jeg søker på er Utvandrersenteret i Stavanger. Du få IKKE svar når du søker på fornavn !! Har fått andre til å forsøke,med null resultat. Hva er feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Spørsmålet ditt var litt misforstående - på DA er der også en link til Utvandrersenteret i Stavanger (nyttige lenker) - men der kan en ikke søke på navn i det hele tatt. Du har søkt på DA under Emigranter/protokoller/Emigranter fra Utvandrersenteret i Stavanger - riktig? Som du ser er alle navn der skrevet med store bokstaver - dermed må du også skrive store bokstaver ved søk. Da får du resultat, også på søk ved fornavn (f.eks. LYDIA).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.